onsdag 20 januari 2010

När försvann passionen, bevakare nr 10?

Så var vi här igen. En mörk söndagskväll, ta slut för fan (nej jag skojade bara, ta inte slut, då blir det ju måndag). Fast ärligt talat har jag inte så mycket emot måndagar. Jag älskar ju mitt jobb nästan jämt och då är måndagar lika bra som alla andra dagar. Problemet är att det finns FÖR mycket att göra, tiden räcker inte till. På helgen kan jag jobba ikapp, när post och bank och myndigheter är hemma och kollar på Let's Dance. Så, när alla säger: ååååh vad skönt med helg! är jag den första att hålla med. Gött med helg, då kan man äntligen få lite jobb gjort.

Måste förresten berätta något sorgligt - VintageSmulors blogg har förlorat en bevakare! Känns lite som att bli dumpad. Gjorde jag något fel? Skrattade jag för högt åt fel saker i filmen, tröttnade du på min blöta handduk på golvet? Var det sättet jag alltid suckade när jag såg djurbäbisar på TV eller att jag gillar att ha BÅDE ost och marmelad på mackan? När blev allt vardag och försvann passionen utan att jag märkte det? När började jag göra dig besviken? När började du läsa Elin Kling bakom ryggen på mig? Du, bevakare nr 10. Hur blev det så här?

Jag behöver en rebound-bevakare. Känner du någon som gillar långa skogspromenader och resor - be dem sticka till nåt skogsforum. Men känner du någon som gillar gamla kläder och långa textmassor, svåra att ta sig igenom, som att simma i sirap - bring 'em! Jag är inte ute efter ett livstidscommitment, en bevakningsfling duger bra.

Nu har du fått lön, så bränn den! www.vintagesmulor.se. Pengar ska rulla och vintage är ändå hårvaluta.













Puss!

3 kommentarer:

Ida sa...

Hej! Vet att det är ett tag sen du skrev det här inlägget (så du kanske redan hittat någon?) men jag känner att jag är mer än rätt person för din rebound! Jag lägger till dig nu på min bloglovin, okej? så är vi igång liksom :)Puss

Vintagesmulor sa...

Hej Ida! Jag har inte hittat någon ny, så det här blir skitbra. Och du är ju redan som min andra halva - FrIDA - hajar du!? Lika bra att du vänjer dig vid såna skämt.

Åh vad härligt det här känns! Hoppas vi kommer trivas bra ihop.

Puss!

Ida sa...

Nemen åh vad fint att du också har "pappa-humor". Vi kommer trivas fint ihop ;)