fredag 8 januari 2010

Reseberättelse: Västerås

Haj å hallå dagboken! Vi har inte hörts av sen FÖRRA ÅRET! Höhö. Det skämtet körde man jämt med när man var liten, när man kom tillbaka från jullovet.
- Vad fick du i julklapp i år då?
- Ja jag har fått blablabla. Du då?
- Inga. Jag fick mina FÖRRA ÅRET!

Och sen blev det skrattfest!

Jag har faktiskt hunnit med en hel del. Över nyår åkte jag och Ruskprick till Västerås för att hänga med släkten (min). Vi slog läger hos min bror och hans tjej. De hade skaffat en ny katt sen sist, den här lilla rackaren:


Han var väldigt gosig och mjuk, men lite konstig. Majsfetisch och konstigt jam, lät som en skrikande get. Det är en jävla väckarklocka vill jag lova, när han smög upp mellan mitt och R's huvud och JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄM:ade.

Vi hade i alla fall supertrevligt på nyår. Mamma kom och vi spelade sällskapsspel och åt god mat och pratade. Kollade på när några stenade jävlar sköt raketer åt alla håll utom upp. In i bostadsområdet. Mycket smart! Det är en konstig lag egentligen. Enda gången man får använda sig av fyrverkeriet är den dagen då 99% av svenskarna är fulla som as.

Nyårsdagen käkade vi allihopa middag hos min pappa och hans fru, afrikansk injera. Som jag inte tog några bilder på. Jag var för hungrig! Började äta direkt och sen kunde jag inte fota, för man äter med händerna. Såsiga händer + ny mobil = näe.

Min pappa och Ralle förde en högljudd diskussion om fotboll. Vi andra väntade suckande ut dem.

Hemma igen spelade vi TP och jag fick baaara taskiga frågor. Rulle var dopad som vanligt.

Dagen efter det fyllde min farmor år och vi åkte till min faster för att fira! Grattis farmor 80 år!


Där fick jag veta något väldigt skumt. Min fasters man, Stefan, berättade att han inte kan prova tröjor i affärer. För att han en gång sett en vääääldigt mustigt svettig man rulla på sig en för liten tröja i ett sörmlänskt köpcentrum. Det traumatiserade honom så till den milda grad att han nu alltså inte kan prova tröjor. Han måste köpa dem, sedan tvätta dem och DÄREFTER prova dem. Eftersom jag kände medlidande lovade jag att hänga ut och håna honom på min blogg! DONE. :D

Avslutar med lite bilder av sånt som finns ute på -> Tradera <- just nu, in och bjud! U snooze U looozzzee, som det heter. Klickbara bilder!






















Inga kommentarer: