söndag 9 maj 2010

Tänk Tank Girl.

Jag älskar verkligen det mode som Tank Girl manifesterar. Skevt, smutsigt, slumpmässigt. Samtidigt som jag är en sucker för välstrykta skjortklänningar vars kjolar ligger i perfekta veck.

Men jag kan inte låta bli att med halvöppen mun beundra halvklippta frisyrer och bakåfram-byxor. Innerst inne: hellre trasdocka än prydnadsdocka.
















Här har ni soundtracket från Tank Girl. Hade tänkt göra en Spotify-lista, men gav upp eftersom varannan låt fattades. Inte min typ av musik egentligen, men minns hur mycket jag älskade filmen när jag var ung, och då blir ju soundtracket ganska magiskt. Det är en skön blandning av musikstilar också.


Ripper Sole - Stomp




Army Of Me - Bjork




Girl U Want - Devo




Mockingbird Girl - Magnificent Bastards (börjar 0:35)




Shove - L7



Drown Soda - Hole




Roads - Portishead



Bomb - Bush




Let's Do It - Joan Jett & Paul Westerberg



Thief - Belly - ej hittad.

X


Aurora - Veruca Salt




Big Gun - Ice-T



Trevlig lyssning! Och om ni har möjlighet tycker jag ni ska se filmen Tank Girl. Den är en riktig kalkonrulle, men har en mysig känsla ändå. Och inspirerande när det gäller mode.

Puss!

3 kommentarer:

Fiat sa...

Åh jag vill så gärna ha en sådandär tuff halvrakad frilla, men den är så definitiv när den väl är gjord. Det går liksom inte att svinga upp håret i en svinrygg efter det, och jag vill ha den möjligheten också.

Suvve soundtrack förresten!

Vintagesmulor sa...

Jomen jag tycker du ska testa! Det växer ju ut igen. Även om en halvutväxt sidecut visserligen är det fulaste som finns... hmm..

Gött att du gillad det! :)

Anna sa...

SÅ snyggt, och SÅ bra musik! Vojvojvoj.