onsdag 6 april 2011

Missfärgningar, mobiltvätt och joggbikt.

Hej alla söta! Är det inte underbart när man har fullt upp? Ibland känns det förstås stressigt, men så fort det saktar ner igen inser man att det är som bäst när att göra-listan är full. Något som är trist är att det blir mindre tid till skrivande och läsande. Har inte loggat in på bloglovin' (sida som samlar ens favoritbloggar) på flera veckor, bävar för siffran för olästa inlägg där.

Men här kommer en liten sammanfattning av vad som hänt på sistonde:
  • Jag har misslyckats med att tvätta två gånger. Första gången lyckades jag missfärga en hel hög med kläder. Missfärga?! Och inte bara sådär att allt tonas, utan med stora färgstänk liksom. Jag trodde sånt var en myt från stenåldern, har alltid blandat hejvilt och det har aldrig hänt nåt. Andra gången lyckades jag tvätta Rappes mobil. Aj aj aj... Han hade visserligen tagit över sin mammas gamla tegelstenstelefon, så det var ingen sprillans ny iphone jag dränkte i Via color. Men ändå. Jag gick skamset upp och visade upp den döda telefonen med uppsvällt batteri och fuktig skärm. Jag sa att jag förstås köper en ny telefon åt honom, inget snack om saken. Men han kom med den brillianta idén att han tar min gamla telefon och så kan jag köpa en ny åt mig själv. Visst är det trevligt när man belönas för sina snedsteg?

Så nu har Ragge den här:

Och jag har den här:


  • Vet inte om jag erkänt det tidigare, men jag har börjat jogga. Helgalet, det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Men det är faktiskt ganska skönt. Snabb är jag inte, men blir i alla fall lite snabbare varje gång.
  • Jag har varit på 2-årskalas för LivingGreen (eko-siten jag bloggar för). Det var grymt! Där fick man eko-chips och eko-vin i mängder och när man gick fick man en fet goodiebag med dyra eko-grejer.
  • Sålt mer än någonsin på vintagesmulor.se, hurra hurra hurra!
  • Funderat (men inte kommit fram till nåt) över den här kontaktannonsen:

Kram på er!

4 kommentarer:

Fiat sa...

Men åh! Bli min joggmentor! Jag har funderat i en månad nu, men varje gång jag springer i korridoren här på jobbet inser jag hur mycket jag hatar att springa. JO det går visst att jämföra.

Vintagesmulor sa...

Givetvis Fiat! Men eftersom jag själv blivit tränad av joggdiktatorn Rulle kommer jag vara hård och orättvis mot dig. Skrika åt dig att du inte får sluta ens om du håller på att svimma, tvinga dig att springa backintervaller och dra upp dig ur sängen för en joggingtur tidiga bakismornar. Är du på?! Rulla in dig själv i spandex och kom hit så kör vi.

Fiat sa...

Hjeeelp, vågarnte. Vi äter chips istället tycker jag. Men omattifall jag skulle få för mig att börja, ungefär hur lång tid är det outhärdligt? Jag har hört de tio första gångerna och det är ju skitlänge ju!

Jull sa...

Fasen vad fint att han fick en rosa mobil :). Underbart att det går så bra. Go you!