onsdag 20 april 2011

Vintagemässa, brunch och BiB.

I helgen var det Vintagemässa här i Stockholm och undertecknad fanns förstås där. Dock inte som säljare, utan som storögd beundrare. Och även som skribent/fotograf för Livinggreen.se's räkning. Här kan ni läsa min artikel om mässan och även se en himla massa bilder.


Före mässan mötte jag upp ett gäng häftiga brudar (varav jag inte träffat någon tidigare, tack internet för mitt sociala liv!) på Strand för att käka brunch. Jag har inte ätit brunch förut, det har känts lite för hippt för mig. Som om jag poserar, som att alla skulle se och tänka att: "DU vet väl inget om brunch?!". Men det gick bra, jag blev inte nekad i dörren och de krävde inte brunchreferenser i kassan. Jag åt kall potatissallad, bröd, våfflor och vattenmelon. Förvirrat och gott.

Efter mässan åkte jag långt ut i förorten för att hänga med en kompis. Hon hade bullat upp med glass och vin. Vi tappade upp från BiB:en och hällde på fruktsoda. På förmiddagen: tvåhundrakronorsbrunch på Strand, på eftermiddagen: rött Gosa-vin och ICA's fruktsoda ute i Hässelby gård. Jag rör mig som en kameleont mellan samhällsskikten. Efter ett tag kom ännu en kompis med en stor tårta! Jag intog plats på balkongen och kände mig nöjd med livet.


Senare åkte kylskåpspoesin fram och de vackra dikter som någonsin komponerats placerades ut på kylen. Orden är dock av den snuskiga typen, så jag kan inte skriva ut några dikter här av rädsla för vilka avarter som skulle googla sig hit.

Kram å puss!

3 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Å, låter roligt!
Och en riktig bloggare ska väl äta brunch och mingla :D

Vintagesmulor sa...

Sant visserligen! Önskar jag kunde få mer betalt för just de aktiviteterna dock. ;)

Karoline sa...

Vad fina bilder :)
Hoppas du har det bra, kram!