söndag 3 april 2011

Min remake! Och din hjälp.

Igår hade Stadsmissionen och Solna centrum ett jippo ihop. Det gick ut på att samla in kläder till Stadsmissionen och att göra lite reklam för Remake, Stadsmissionens avdelning som gör om gamla kläder/tyger till nya kläder och accessoarer.

Igår fick man ta med sig något plagg som man ville göra om och på plats fanns design- och sykunnigt folk som hjälpte en. Jag tog med mig en klänning vars tyg jag gillar, men som jag känner mig för instängd i. Kjolen var alldeles för lång (slutade vid halva vaden typ, vilket effektivt hugger av mina redan dvärgkorta ben), ärmarna var långa och den har dessutom polokrage. Det var liksom för mycket tyg, för mycket täckt. Kände mig som någon gammal nunna i den.

Så med hjälp av en supertrevlig, modepluggande tjej kortades kjolen och ärmarna. Se före/efterbilder nedan.

Fint? Vill du då hjälpa mig att vinna ett presentkort på 5000:-? Tänkte väl det!
1. Tryck Like på Solna centrums facebook-sida
2. Tryck Like på min bild i det här albumet
3. Mottag god karma och min eviga tacksamhet (den kommer löpande under åren, mest i form av goda tankar och kramar)

2 kommentarer:

Angeliqa sa...

Självklart hjälper jag till.

Vintagesmulor sa...

Åh vad snällt, tack! :)