tisdag 26 april 2011

Tips till alla dejtingsidor.

Jag har ju tidigare skrivit om lösgodis och nu är det dags igen! Kan inte lova att det är sista gången heller. Jag och en vän började prata om lösgodis, vilka som är våra favoriter och vilka vi absolut inte förstår oss på. Efter c:a en halvtimmes diskussion inser jag att jag arbetat upp en ilska när jag tänker på människor som köper äckligt godis. Som dessa t. ex:

Jag skulle ha otroligt svårt att vara tillsammans med någon som hade kass godissmak. Rävens godissmak är inte fulländad, det ska gudarna veta, men vi har i alla fall överlappning. Se Venndiagram nedan.


Jag har ingen statistik på hur många förhållanden som kraschar pga splittringar i godissmak, men jag kan tänka mig att det ligger uppåt en 30-40%. Alla dejtingsidor låtsas som att det regnar och flamsar runt med ögonfärg, jobb, stad osv. Istället för att ge folk möjlighet att välja partner efter det som faktiskt räknas.

Det är en kontroversiell fråga, det vet jag. Men jag är inte rädd för att ta ställning. Fram för godispåseoutningar i dejtingsammanhang! Istället för ansiktsbilder, inför godispåsbilder.

Dejtingsidor: ta ert ansvar. Sluta låta människor köpa (godis)grisen i säcken! Fram för ärlighet, öppenhet och bra matchningar. Fram för godispåsen.

6 kommentarer:

Fiat sa...

Frallan kom ut som skumgodisälskare i helgen. Efter TRE år! Det finns ingen ände på hur kränkt jag känner mig.

Skriver förresten i en ekoblogg nuförtin; ekopolisen@blogspot.com Det är inte meningen att den ska vara seriös eller tvingande eller bitter (tyvärr), så det är ju lite av en utmaning för vuxen-emot. Pallar inte göra reklam i min blogg för jag har ett semi-troll som hänger där nuförtin. Var eko-bloggade du någonstans?

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Fiat sa...

PUNKT inte ÄTT. Såklart.

amanda löwenberg sa...

Haha så himla bra skrivet! Tur att Kalle gillar surt godis som jag, men hatar choklad, som jag gillar mest! Mer över till mig!

Anna sa...

Hej Bullen, vad är dina teorier om förhållanden där ena parten inte ens tycker om godis? Och den andra parten mölar så fort tillfälle ges? Tacksam för svar.

Beckis sa...

Därför man ska köpa 6 kilo med blandat godis till dig och en själv. Då kan du alltid hitta nått som du tycker är gott ;P

Vintagesmulor sa...

@Fiat: Haha, jag kom visst också ut som skumgodisälskare i påsk. Visste inte att det var så skamfyllt, men Rulle reagerade precis som du. Ska kolla in din nya blogg, kram!

@Amanda: Det är förstås sant, man kan ju komplettera varandra i godispåsen. Skönt att ni hittat rätt!

@Anna: Jag.. jag blir så chockad att jag inte vet vad jag ska säga riktigt. Inte gillar godis? Det paret kommer få det svårt i livet. Men jag tror på kärleken. Den kan övervinna allt. (KBT-terapi är dock ett måste för den i paret som inte gillar godis. Man måste vara villig att jobba på sina tillkortakommanden.)

@Beckis: Haha! Var det verkligen 6 kg? Det är ju helt extremt. Vad tänkte vi med egentligen?