fredag 5 augusti 2011

Blå lagunen

I onsdags åkte jag och Rulle till stranden! Jag har bara badat en gång i år och det var typ i maj, för en badgalning som jag räcker det inte på långa vägar. Så vi bestämde oss för att åka till Stockholms mest turkosa och sandstrandiga badplats: Blå lagunen på Ekerö. Det ligger väldigt bökigt till, först måste man åka buss typ 40 minuter från Brommaplan. Sen får man promenera mellan åkrar och genom en skog i ungefär 20 minuter.

Rulle <3



SEN! Sen är det strand och blått vatten för hela slanten. Mitt i granskogen. Det är bra att det ligger krångligt till, för trots att det var perfekt väder var stranden inte proppfull. Det blir väldigt snabbt djupt i vattnet så det är ingen idealisk strand för små barn. Skönt, för vid resten av Stockholms badplatser måste man tyvärr vada genom 250 meter barn och piss för att hitta en liten plätt vatten att vaska sig i. Icke vid Blå lagunen. Det här är mitt på dagen när det var som mest folk:


Jag och Rappe hade f ö med oss the matsäck of doom:
  • 4 gigantiska ciabatta proppfulla med pålägg
  • 2 paket kakor
  • 2 chokladbitar
  • 2 bananer
  • 2 yogurtar med müsli
  • 2,5 liter vatten
  • 1 termos kaffe
Vi hade även med oss:
  • mobil/mp3spelare
  • 4 böcker

Vi ville inte riskera att på något sätt bli hungriga, uttorkade eller uttråkade helt enkelt. Vi har ju BSUAAVUUIEES vet ni.

Efter en heldag i solen såg min vanligtvis kritvita hud ut så här:

Allt tyngre än en lätt bris känns nu som en handdukssnärt på min sönderbrända kropp. Men äh! Sol och bad, lätt värt det.

Nu drar jag till Västerås en snabbis över helgen. Ha det så fint små sommarduvor!

5 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Ao ao aoooooooo vad rosa du blev! :-S
Men vilket fint ställe ni var på - och namnet! Heter det så på riktigt?! Hääärligt.

Ja, jag då sa...

BSUAAVUUIEES. Alltså det är det bästa jag hört!

Vintagesmulor sa...

Ja afiori! Tur att rosa är min favoritfärg. Och den kallas för Blå lagunen, officiellt heter den Husbygropen. Låter inte lika paradisiskt.

@Ja, jag då: Haha, tack! :) Känner du igen dig?

Anna sa...

Ey määän, den ambitiösa packningen men ingen solkräm? Eller? Får lite dödsångest när jag ser den röda färgen :p

Vintagesmulor sa...

Anna: Du! Solkrämen var ju med i år. Jag lärde mig av förra årets katastrof. Det där är alltså min hud efter solning MED solkräm... Behöver nog styrka 8000 nästa gång.