måndag 26 september 2011

Hobbyafasin going strong

Rulles hobbyafasi (skrivpinne, pekare, etc) sprida sig. Nu använder han sina påhittade ord för att beskriva andra påhittade ord. Snart kommer varenda ljud ur hans mun vara en egenkomponerad bokstavssammansättning utan egentlig betydelse.

Imorse gick han hemifrån, men kom tillbaka bara efter några sekunder.
- Jag glömde lyssnarhuvudets mamma!

Okej. Jag försöker reda ut det här. Lyssnarhuvudet eller lyssnarhuvudena är alltså Rulles ord för hörlurar. Det låter lite ologiskt, jag vet. Men det kommer väl ifrån att man har dem på huvudet och man lyssnar med dem. Och vem är då lyssnarhuvudets mamma? Det koreanska företag som tillverkat dem? Clas Ohlson som sålt dem? Jag, som alltid moderligt trasslar ur dess sladd?

Nej, lyssnarhuvudets mamma är MP3-spelaren. För den förser dem med ljud.

Äeh Rulle. Det här håller inte. Skärp dä!

3 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Alltså jag känner mig nästan lite sjukare när jag läser det här :-S

Cornelia och bitterheterna sa...

Jag vill träffa Rulle!

Caroline sa...

Jag håller med Corny!