måndag 14 mars 2011

Smörgåstäcke.. ost!

Ragges hobbyafasi når ständigt nya höjder. Istället för att tänka i en halv sekund och komma på att fjärrkontroll heter just fjärrkontroll, så börjar han peka och prata osammanhängande.
- Den där som man pekar på tvn med... tvpekaren... med knappar, knappkontroll, fjärrkontrollen!

Andra höjdarord från veckan som gått är:
  • skrivpinne (penna)
  • ryggpåse (ryggsäck)
  • "den som låter pling plong" (mobilen)
  • "komma in genom dörren med" (nycklarna)
Oftast börjar han bara med att säga: "har du sett min thingy?". Thingy kan betyda allt ifrån mamma till kastrull. Så jag frågar: "vad menar du med thingy?". Och då sätter det igång.

Hade han varit 5 år hade det ju varit sött. Naaaw, vet du vad lilla Jessica kallade sin bok för idag? Sin bokstavspärm! Åååh så sött! Men när det är en 30+ civilingenjör - inte lika göllit.


Köp nåt från min shop så jag får råd med en hjärntransplantation till min bojfränd!

7 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Skrivpinne ♥

amanda löwenberg sa...

Haha så fint. Den som låter plingplong.

Beckis sa...

Lilla söta Frida...han pratar ju som mig :) Iaf. säger Magnus att jag pratar så.

Vintagesmulor sa...

Afiori: Haha :D

Amanda: Ja, det blir lite som levanda charader här när man ska gissa vad som menas. Är det dörrklocka eller brandbil?

Beckis: Haha, jasså, du med?! Kanske är för att du jobbar med barn?

Anna sa...

Jag både skrattar och sörjer med er båda. När jag läser så känner jag dels den där frustrationen både av att inte bli förstådd samt att inte förstå. Samtidigt så glädjs jag eftersom när du beskriver det är det hilaaariooous!

Holly Springett sa...

Absolutely love the red sweater with the anchor!

Vintagesmulor sa...

Anna: Haha, tack för sympatin och skrattet! :D

Holly: It's for sale ;)