måndag 21 mars 2011

Vintageloppisen, så skoj!

Igår var det vintage- och burleskloppis! Jäklar i min lilla lådda vad kul det var.

Det gick inte åt så mycket vintagegrejer, men jag hade med lite privata saker från mina goth-år (ej att förväxla med skottår) och de sålde som smör. Delade ut mängder av visitkort så jag hoppas att folk ska surfa runt i webshoppen i lugn och ro istället. Förutom försäljning var det svinkul att träffa massa folk, att dräggla över alla fina grejer som såldes och att gapande se alla häftiga stilar. Det var inte bara utställarna som klätt upp sig, även besökarna var svinsnygga. Och så blandade stilar! Skymtade allt från tuppkammar till vintagecurls. En tjej som sålde underkläder stod iklädd en lång korsettliknande sak i retrostil och hon såg verkligen ut som tagen från en pinup-bild. Det var som att hela hon fick en annan skärpa och kontrast än omgivningen också, jag trodde att jag kollade på en life size-bild så fort jag sneglade åt hennes håll.

Givetvis har jag inga bilder från loppisen (hej sämst!), men det fanns helt enkelt inte tid till att ta några. Det var full rulle hela tiden, har aldrig sett så mycket folk på en loppis tidigare. Och förutom försäljning var det 2 lotterier och flera burleskuppträdanden. Vilken dag alltså.

Den här tjusiga hatten sålde jag bl. a

Stort tack till svärmor som var med hela dagen och hjälpte till med allt från försäljning till prismärkning och skruvande av klädstång. <3 Det hade inte gått utan dig.

Idag skulle jag mest vilja ligga i sängen och ta igen mig. Men (som tur är) har jag jättemycket jobb att ta itu med. Hoppas ni får en produktiv måndag, kraaaam!

2 kommentarer:

camilla sa...

buhu vad jag önskar att jag hade varit där och shoppat av daj!

har du din "bas" i stockholm och kommer du medverka på Vintagemässan i april? jag försöker övertala mig själv att behöver åka dit. inte speciellt svårt faktiskt.

Vintagesmulor sa...

Ja det önskar jag också Camilla! :) Min bas är i Stockholm, men jag har ingen fysisk butik. Bara webshoppen: vintagesmulor.se.

Jag kommer inte ställa ut på vintagemässan, det var lite för dyrt för mig just nu. Men klart du ska dit! För en vintageälskare lär det vara himlen. Jag kommer förmodligen gå dit och kika runt.