torsdag 3 mars 2011

Kinderkoma.

Här tänkte jag skriva något om drömmar. Jobb, mål, vägen dit. Men istället började jag drömma om min favoritkinder-choklad och nu är det blankt i skallen.


De ovan är mina absoluta favoriter och givetvis helt omöjliga att få tag på i Sverige. Har ni sett dem någonstans kan ni lätt köpa upp några hundra påsar och sälja till mig för hutlösa överpriser!

Undrar om Ralle gör slut med mig ifall jag importerar dem för 50:- påsen från någon tysk godissida? Jag tror att det är okej att importera choklad om man köper någon lyxig snobbsort. Men köper man barngodis är man nog bara tragisk.

Det var allt! Vi tar drömmarna en annan dag. :*

6 kommentarer:

Angeliqa sa...

Men det där är ju en lyxsort för dig eftersom du tycker så mycket om dem, så då måste det vara helt motiverat att köpa in dem för hutlösa överpriser! Ser jag dem någon gång skall jag givetvis tänka på dig.

Madeleine sa...

åh så gott. det är kexbollar med choklad på?

Vintagesmulor sa...

Angeliqa: Ja, du har så rätt! Vi får se om jag gör det med den motiveringen.

Madeleine: Nej, det är som kinderchoklad inuti. :) Och några slags nöttet tror jag.

Fröken Henriksson sa...

Ah! Jag gillar Kindereggen men de där var en nyhet - har jag missat nånting som är gott? ;) Hoppas du får tag på dem snart. De ser goda ut!

Malin sa...

Åh! Den sorten har jag inte sett förut! Kinder är så mumsigt!
Själv fastnade jag för Kinder Joy (http://4.bp.blogspot.com/_0tQksIKWUcc/SR7-bS6ucQI/AAAAAAAAAKo/0KUQTpAuKdU/s320/kinder.jpg), plastägg med kexbollar i och krämig choklad, för ett antal år sen när jag var i Spanien. Sedan dess har jag bett folk köpa hem åt mig! Men i maj ska jag dit och då ska jag hamstra! :D

Vintagesmulor sa...

Catarina: Jaa, om du får chansen måste du prova! Tills dess rekommenderar jag Kinder Bueno som brukar finnas i de flesta mataffärer. Mums!

Malin: Men.. va! Det där har jag aldrig sett och jag anser mig ändå vara påläst om kinders produkter. Det ser ju helcrazy ut, ett ägg med två bollar och choklad? Åh, jag måste prova någon gång.