måndag 7 mars 2011

Black swan.

Igår bjöd Ravioli mig på bio. ÄNTLIGEN var det dags för Black swan! Såg en trailer i typ.. september 2010 och har längtat sedan dess. Var lite rädd för att jag skulle ha byggt upp mina förväntningar så pass under den tiden att ingen film kunde leva upp till det.

Om någon sagt till mig för ett år sen att jag skulle bli helt trollbunden av en film om balett, skulle jag snällt be dem lägga ner crackpipan och hålla käften. Men ja. JÄKLAR. Så fruktansvärt snygg film, fantastiskt skådespeleri, häftiga effekter, grymt foto... ja, jag har ingenting att klaga på, verkligen ingenting. Kolla, t o m filmaffischerna är top notch:









Vad väntar du på? Boka biljetter nu!

6 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh va kul att du tyckte den var bra, vi ska gå och se den ikväll! Verkligen jättefina affischer också!

Fiat sa...

Jag har känt att den här filmen kommer vara ett jätteraffel ända tills jag idag satte mig och läste kritiken mot den. Nu är jag rädd och tveksam. Ska ändå se den.

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

JA, herregud, vilken film! Ville se om den igen direkt! Den var SÅ bra att jag - rent hypotetiskt - genomled den på pixlig bild ca 6x10 cm med dåligt ljud för jag kunde inte vänta mer och SÅ bra var den!

Angeliqa sa...

Alla verkar älska den. Vi ska försöka se den i veckan.

Vintagesmulor sa...

@Amanda: Åh, vad kul! Hoppas ni kommer gilla den.

@Fiat: Man ska väl inte läsa kritik om filmer man är sugen på att se? Det förgiftar hjärnan och smaksinnet!

@afiori: Jag tvingade mig själv att inte se någon dålig camversion, för att jag ville få bästa upplevelsen av den. Men ååååh vad man fick vänta, det var nästan omänskligt.

@Angeliqa: Ja, do it! Hoppas vi inte skruvat upp dina förväntningar för mycket nu bara. :D

Madeleine sa...

jag har också sett den och blev helt hänförd. magisk och vacker film!