tisdag 8 mars 2011

Min magnet på din kyl.

Igår skulle jag iväg och luncha med en kompis. Innan det skulle jag posta dagens webshopskörd, vilket (hurra!) bestod av rätt många paket. Jag stressade fram med mina kassar, lyssnandes på radio och säkerligen med min vanliga surmulna uppsyn. En tjej kommer runt ett hörn och ska precis gå förbi mig, när hon tvärt stannar och säger:
- Ursäkta.
Jag tänker att hon säkert vill ha vägbeskrivning och jag hittar ju fan ingenstans. Men hon ser så himla glad ut så jag tar av mig hörlurarna.
- Vilken himla fin kappa du har! Har du köpt den någonstans i närheten här eller?
(Det var DPK jag hade på mig.)
- Nej eller nja, den är från min vintageaffär, som finns på nätet.
- Vad spännande! Vad heter den då?
Jag börjar gräva i min väska och plånbok efter visitkort. Jag har precis beställt hem typ 800 nya, ändå lyckas jag alltid glömma dem hemma. Helt otroligt hittade jag ett och lämnade över det till henne. Hon kikar på det.
- Vintagesmulor... men vänta nu, jag har en magnet på min kyl från Vintagesmulor!

Jag har magnetvisitkort som jag sätter här och var på metalldetaljer i samhället. Har alltid tänkt att det vore skoj om folk tog hem dem och satte på sina kylskåp och givetvis också kikade in i min shop. Det var tydligen precis vad som hänt här - förutom att hon ännu inte kollat upp det på nätet.
- Men det måste jag ju göra nu! sa hon.

Du har väl också en Vintagesmulor-magnet på din kyl?

Så konstigt sammanträffande, men kul. Och dessutom himla roligt att någon stannar en bara för att ge en komplimang. Sånt borde man göra oftare, själv fegar jag nästan alltid ur. Ska försöka skärpa till mig nu när jag kände hur roligt det var att vara på andra sidan av komplimangen.

Har ni själv komplimangat eller blivit komplimangade på det sättet? Dela med er för sjutton!

8 kommentarer:

friendkid sa...

haha men åh vad kul (: sjukt att man tar hem en magnet ändå, men inte googlar upp det. jag hittade faktiskt din blog/shop när jag såg ett klistermärke i sumpan (:

Angeliqa sa...

Åh så roligt! Ännu roligare och härligt att hon stannade bara för att ge dig en komplimang.

Emma sa...

Jag har faktiskt fått en komplimang - en gång i våras sa en tant på gatan att jag hade en fin kjol på mig. Det var min egenhändigt veckade ceriserutiga kilt :) Efter det tänkte jag också att man borde säga till även okända om man tycker att de har något fint på sig - men jag har nog inte gjort det...

Yvonne sa...

Jag är en sån där knäpp som faktiskt ger komplimanger till okända om jag verkligen tycker om något, för vad gör det om man uppfattas som pinsam!!
De flesta blir faktiskt glada av uppmärksamheten.... jag menar.....har man en knallgul kappa så inte är det för att verka i det fördolda=)
Förresten Frida... jag vill också ha en kylskåpsmagnet!!!
Och jag vill också ha en annan sak..... dags att beställa den nu tror jag.... så kan du stoppa i en kylskåpsmagnet i paketet....KRAM!!!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Wow! Vad roligt!! Kanske du borde skriva ditt www under för säkerhets skull?!?

Hmm... När jag hade minibutik i en galleria före jul visade jag en tjej min diktbok. "Jag vet, jag har redan den!" sa hon. Då blev jag glad! Och så gick det förbi ett par okända personer och en ropade: "Vi älskar din blogg!"

amanda löwenberg sa...

Åh vilken fin idé! Ska kolla efter såna, vill också ha en!

Jag brukar få väldigt många kommentarer för min virkade halsduk, som är en gammal från H&M, många tror att jag har gjort den själv! Jag är också dålig på att ge okända människor komplimanger, det är mycket lättare med folk man känner eller genom bloggar, jag ska också skärpa mig på den punkten!

Jennie / Limepuff.se sa...

NÄHÄ! Sånt där händer ju inte på riktigt! :O Fy vad kul! :D

Vintagesmulor sa...

@friendkid: Nej, är det sant?! Vad roligt! :D Har funderat på om de fungerar, men då gör de det alltså.

@Angeliqa: Jamen precis. Bara det hade ju räckt för att man skulle få en bra dag. :)

@Emma: Vad kul, det är ju extra roligt när det är någonting man gjort själv.

@Yvonne: Jättebra, det behövs mer sånt i samhället! Jag är mest nervös för att folk ska tro att jag är någon galning som vill stjäla deras grejer om jag säger typ: "vilken fin väska". Men jag gör det ibland ändå, har bara fått glada kommenterar tillbaka. :) Som du säger så vill man väl inte smälta in i omgivningen om man har nåt utstickande på sig. Magneter och paket är ivägskickade!

@afiori: Har funderat på det, men jag gillar att det inte är helt tydligt att det är en webshop. Folk är så duktiga på att googla nuförtiden ändå! Fan vilken tuff grej med diktboken och bloggskrikarna! Men du är ju kändis, så det gills knappt. Sånt är ju vardag då menar jag!

@Amanda: Ja, nu går vi ut och översköljer världen med komplimanger!

@Limepuff: Haha jag vet! Och ändå händer det! :D