fredag 17 juni 2011

Jättekoppen och ringaren

Häromveckan hade Rocke sönder min favoritkopp. Den var hysteriskt ful, i brunorange med älvor runt om. Men så himla skön att dricka ur! Han påstår att jag hade sönder den, och jag önskar att det vore sant, för i så fall kan jag flytta saker med tankekraft. Och det låter ju faktiskt mer troligt att jag, med tankekraft från soffan, slog sönder örat, än att R hade sönder det när han stod där och "organiserade" disken. Absolut.

Har i alla fall varit på jakt efter en ersättningskopp. Har kikat på 5-6 loppisar och second hand-affärer utan att hitta något acceptabelt. Så strosade jag runt i en skräpaffä... förlåt, en lågprisaffär. Och där stod den. Snyggt rundad, blank och framförallt - ENORM! (Jag pratar fortfarande om en kopp hörru.) 20 spänn, som hittat. När jag kom hem för att visa mitt fynd stirrade R bara.
- Det där är väl ingen kopp, det är ju nån slags soppskål!

Sen tvingade han mig att mäta hur mycket den rymde. 0,7 liter. Perfekt, då behöver man bara fylla på den 3-4 ggr per dag.

Jättekoppen stoltserar bredvid R's lilla fjantkopp


Minns ni förresten att jag skrev förut om Rilles problem med ord? Att han bara kastar ur sig någonting deskriptivt om föremålet han söker, istället för att tänka i en halv sekund och inse vad det heter. Dessa är ständigt återkommande:
  • Ringaren (telefonen)
  • Pekaren (fjärrkontrollen)
  • Springarmbandet (gps-klocka för löpning)
Bubblare:
  • Datorsnöret (USB-sladd)
  • Klämmaren (häftapparat)

....

Trevlig helg på er! :*

3 kommentarer:

Kez sa...

Härlig mugg och härliga ord! Nu ska jag ta o koppla loss ringaren ur datorsnöret, dra på mig springarmbandet och ge mig ut! :D

/Karin

Vintagesmulor sa...

Kez: Haha, imponerande att lyckas få in 3 i samma mening! :)

Sabina sa...

Datorsnöret! Jag döööööör!!! XD Så sjukt bra!