torsdag 30 juni 2011

Scener ur ett samboskap pt14.

Häromkvällen låg vi i sängen med våra laptops, som vanligt. Plötsligt säger Rutger:
- Hm!
Han låter förvånad på rösten. Jag ser att han är inne på wikipedia och funderar på ifall jag verkligen vill fråga. Det kan nämligen komma precis vad som helst. Något om kvantmekanik, genmutationer eller MMA. Men nyfikenheten tar över.
F: - Vad?
R: - Kolla på den här bilden.

F: - Ja, det är ju hon. Som är med i massa farser. Tänker på löständer och "skojsiga" dialekter när jag ser henne.
R: - Ja, men det är inte det jag menar. Fotografen, det är ju Tore från FC Z.
F: - Öh, va?
R: - Jamen kolla i spegeln!

Jag kisar och försöker urskilja nåt. Alltså man ser ju att det står en person med en kamera där, men huruvida det är den gänglige Tore från dokusåpan FC Z som sändes för 6 år sedan - det kan jag faktiskt inte se.



F: - Äh, det är väl bara nån random snubbe. Du överanalyserar.
R: - Nej men det ÄR säkert han! Hur kan jag ta reda på det här?
Hans blick far över skärmen medans han scrollar. Han hittar wikipedianamnet på den som laddat upp bilden och går in på dennes sida för att se vad han laddat upp mer än denna bild. Om det är enbart poster om fysik och FC Z skulle det helt klart stärka Rulles case. Men det är en blandning som skulle kunna tillhöra vem som helst. Så han fortsätter med att googla på wikipediaanvändarnamnet + Tore. Mitt i prick. En post på forumet Flashback bekräftar att användaren faktiskt är Tore.

=


Det är ju creepy! Vad har han för jävla CSI-ögon?! Visst, när man VET det syns det ju att det är han. Men att från ingenstans plocka fram Tore från FC Z när man kolla på en bild på farsdrottningen Annika Andersson - det är bara sjukt. Inte ens hans egen mamma skulle reagera på att han var med på den där bilden.

Men det här är ju bra för mig att veta. Om jag gör nåt jag inte borde eller ljuger om var jag är - hamna för fan inte på någon bild. Inte ens i en reflektion på en kaffekanna bakom systrarna Graaf. Rulle will find it and Rulle will syna min bluff.

4 kommentarer:

lovisa/polichinelle sa...

din blogg är som en fantastiskt rolig bok, en sådan där man inte vill läsa klart utan liksom sparar kapitel för att läsa när man är som mest sugen. tur då att det här är en bok utan skrivet slut!

Lina sa...

Håller med poli till hundra procent. Som jag redan sagt sparar jag alltid dina inlägg till sist, som den bästa chokladbiten i asken.

Vintagesmulor sa...

Blev himla glad för era kommentarer tjejer. <3 Att få vara den finaste chokladbiten och en fantastiskt rolig bok - det KAN inte bli bättre. Det är omöjligt. Kram på er!

Anonym sa...

Nu känner jag mig lika CSI-ig som Rulltårtan! Jag såg också att det var Tore, omedelbart!