onsdag 8 juni 2011

Hämnden.

För någon vecka sedan skrev jag om anti-priset jag borde få för att jag övergav min pojkvän när han blev magsjuk. Hade jag trott på karma hade denna verkligen gjort sitt jobb eftersom JAG blev sjuk så fort jag återvände hem. Halsen svullnade igen, att svälja var som att trycka ett rivjärn mot ett öppet sår och hostan gjorde givetvis den också entré. Jahapp. Genom feberdimman befallde jag Reggie att sticka till sina föräldrar. Så där låg jag, dödssjuk (jooo, så kändes det faktiskt) och övergiven. KARMA! Han handlade dock soppa och glass åt mig innan han stack.

Så varför sa jag åt honom att sticka då? Vår lägenhet lämpar sig inte för sjukdom. Om man är en person som är ensam och sjuk fungerar det. Men om en är frisk och en är sjuk eller om båda är sjuka - då är den ett helvete. Hade vi haft en lägenhet med mer än 1 rum hade det gått bra:
  • Vid en frisk/en sjuk: Har man flera rum kan man ju liksom stänga in den sjuke i ett av dem och sedan pendla dit med jämna mellanrum med glass, kalla handdukar och dvd-byte. Det gynnar både sjuk-parten (som blir ompysslad då och då, men ändå får vara ifred och vila) och frisk-parten (som kan leva sitt liv som vanligt, men ändå får känna sig som en fin och god människa).
  • Vid båda sjuka: Kan man ändå dela på sig (en i soffan/en i sängen) så att man inte väcker varandra när den ene ÄNTLIGEN lyckats somna och den andre just då hamnat i febersvettningar och hostattacker.
I vår lägenhet finns det ju en bäddsoffa och en stol som enda sittmöjligheter. Om en person är sjuk och måste ligga i sängen några dagar är den andra personen hänvisad till stolsittning. TV:n ser man inte riktigt därifrån så något tv-tittande blir det inte tal om. Det känns som en plågsam vitrysk kortfilm: en person sängliggandes med hosta. Den andra sittande på en trästol, stirrandes ut i luften.

Nej, vår lägenhet är ingen ideal plats för sjukdom. Men det är ju himla skönt att man inte behöver bry sig om det så ofta.

Bild från i söndags, när jag var på kalas!


Idag ska jag på mat-event som LivingGreen håller i. Man får vin och info om rawfood och annat sköj! Och allt är givetvis grönt och eko. Lövs it! Kram på er, hoppas ni också blir bjudna på vin idag.

Inga kommentarer: