onsdag 29 juni 2011

Sällskapsspelsrelaterade uppbrott.

Cho bre! Nu är jag tillbaka i Solna. Mycket har hänt på en vecka.

  • Midsommarfirande. Det var precis som vanligt: allsång, massa god mat, alkohol, släkthäng. Längtar redan till nästa år. Jag och Riffo tog med hans berömda cheesecake, som förstås försvann på ett kick. Efter att man ätit den smakar alla andra cheesecakes som jord med grus. I övrigt fanns all midsommarmat man kan tänka sig och all sprit också. Jag och mina något yngre kusiner tyckte att sånghäftet behövde uppdateras till nästa år, så vi har tagit på oss att föra in 2000-talet i det. Som det är nu är den nyaste låten däri från typ -90. Och det är ganska mycket same same. Men nästa år får Rönnerdahl och Arja Saijonmaa trängas med 50 cent, Rihanna och Snook. Lovar att filma när 50+arna börar rappa!

    Jag och Rippe på midsommarafton

  • Sällskapsspelande. Många timmars sällskapsspelande blev det... Mest TP. En ny sort där man förutom frågedelen också ska satsa pengar på ifall man tror att den som ska svara kommer svara rätt eller fel. Det kan lägga grunden till härliga gräl när man synar personen upp och ner för att till sist skjuta över hela sin hög med marker till "FEL". Sorry darling, tror inte du kan något om Danmarks geografi! Sällskapsspelsrelaterade uppbrott lär explodera när det här TP't börjar fylla butikshyllorna.
  • Tränande. Ja, faktiskt. Tränade varje dag i Västerås. Sprang i spåret och provade gymmet som brorsan/hans sambo har i bostadsrättsföreningen. Jäääklar vad fint det var! Sjukligt avis. Men ja ja, vi har faktiskt... ett bibliotek i vår BRF! (Sen att "biblioteket" är en liten skubb där folk hivar in sina sönderlästa Guillou's, det behöver man inte nämna.)
  • FYLLA ÅR! Ja, det är sant! Jag vet, jag fyllde ju nyss 25. Så jävla nyss att jag inte riktigt hunnit bo in mig. Det känns som att flytta redan innan jag hunnit packa upp tandborsten. Så jag körde en klassiker, fyllde 25 igen. Eftersom jag och Riff har dåligt med pengar i sommar har vi sagt att vi ska strunta i presenter i sak-form for now. Jag fick dock i present att bestämma allt under hela dagen. Det gjorde jag jävligt bra, om jag får säga det själv. Jag bestämde att Riket skulle diska och laga min favoriträtt (canneloni med spenat och 3 sorters ost), att vi skulle kolla på Breaking bad, att vi skulle dricka öl, att vi skulle köpa godis. Jag var en grymt bra diktator.
  • Sommar i p1 har börjat. Tipsa gärna om vad man inte bör missa! Själv tänker jag lyssna på: Sylvia Schwaag Serger, Dilsa Demirbag-Sten, Sara Stridsberg, Patrik Sjöberg, Leif GW och Daniel Adams-Ray. Men är förstås öppen för förslag.

Nu ska jag fortsätta jobba. Även om jag egentligen bara missade 2 jobbdagar, känns det som betydligt mer. Nu ska jag dyka ner i vintagehögen och sortera, fotografera, beskriva. Puss på er, hoppas ni hade en lika fin midsommar som jag.

2 kommentarer:

Hannasvirrvarr sa...

Efter att jag läst bildtexten missade jag resten av inlägget. Och nu kan jag inte låta bli att dela med mig av lite språklig lustighet.

På en del håll i svenskfinland är "rippe" ett slangord för diarré (kommer från finska ordet "ripuli" som betyder detsamma).

Ja, det var bara det. Hoppas inte detta får negativa effekter för ditt förhållande till Rippe ;)

Vintagesmulor sa...

HAHA! Nej, det gör bara att jag måste använda det ännu oftare! Och kanske försöka tänka ut någon ursäkt för att åka till Finland...

:D