fredag 26 februari 2010

Svärmord och svärfart.

Jäklar alltså. Den här magsjukan jag haft nu, önskar jag INGEN. Inte ens min värsta ovän (vem nu det är). 5 dagar helvete och 2 dagar seghet (hittills). Nu börjar jag äntligen komma på fötter igen. I.. måndags eller tisdag blev Rullschki sjuk också. Jag hörde ljud från toan som jag sent kommer glömma. :| Tror att minst en mjälte eller nåt passerade hans mun vid ett tillfälle. But I dare not ask.

Åh, kolla vad jag lärde mig göra nu, när jag slog lite på tangentbordet!  Ett apple! Tufft. 

Jag skickade ett gnälligt sms till min svärmor (råkade skriva svärmord först, haha!) om att vi var döende. Hon ringde upp och lät ännu värre än jag själv kände mig, med rivhosta och förkylningen från helvete. Dessutom jobbade hon vilket inkluderade en härlig restid till och från jobbet på många timmar (fast att hon bor rätt nära). Trots det tyckte hon mer synd om mig och Rullebulle. Jag klagade över att vi inte hade nåt toapapper och yadayada. Hon lyssnade och lät väldans bekymrad.

Dagen efter plingade det på dörren och där utanför stod en kasse med Resorb svartvinbär, vitt bröd och toapapper. Ett magsjuke-kit! I trappuppgången gömde sig svärfar (jag skrev svärfart först, vafan är det för fel på mig?!) för att slippa bacillerna. Han hade åkt till apotek och affär för att handla åt oss och sen åkt över hela stan i värsta trafikstockningarna. Så jävla sött gjort! Tack hörrni.

Jag skickade som sagt en del SOS-meddelanden från min mobil när jag var sjuk. Så nu vågar jag inte röra den! Den är väl proppfull med bacillusker. Hur gör man rent en touchscreen? Fönsterputs? Glasögonputsduk? Ättika? Känner att jag helst vill koka den i nåt.

Aja, nu tog min energi slut, återkommer. När jag äntligen är frisk försöker jag få ut lite grejer på Tradera. In och kika nu, massa fint! Som den här goa klänningen:






Puss å kram!

2 kommentarer:

Ullis sa...

apple-ruta? :P

stackar lilla gumman.. hoppas ni bägge blir friska och glada snart! *krama*

Vintagesmulor sa...

Man kanske måsta ha mac för att se? alt + a för dem som har det iaf!

Tack tack! :)