söndag 17 oktober 2010

Jävlingskavaj.

I veckan drog Grannfejden igång. Vet inte om ni brukar kolla på det, men ni borde göra det i alla fall. Det är väldigt underhållande. Hur tjafs om en tomtgräns eller ett staket eller musik kan bli till fistfights och högvis med polisanmälningar för ärekränkning och förtal och hot. I premiären handlade det om.. ja.. vem vet? Det var fruktansvärt förvirrande alltihop.

Ett par påstod att en grannkvinna hade sålt kvarglömda tvättstugekläder i källaren. Hon hade lockat in unga par med sitt second hand-gods. En plyschmorgonrock, en fin skjorta och två slipsar för 60:-. Det är kanske inte VintageSmulor-utbud, men billigt får man ju lov att säga. Paret påstod också (argt) någonting om att grannkvinnan hängt in kavajer i deras trapphus. Whot? Jag vet inte ens vad jag ska börja fråga där. Kan man bli arg för att någon hänger kavajer i ens trapphus? Kan man hänga kavajer i någons trapphus bara för att jävlas? Ni kan ju själva kolla på tv3play.se och se om ni fattar nåt mer.


I shoppen finns massa nytt! Och en del härliga fynd har blivit fyndade, så passa på att sno åt dig det du gillar direkt. Det är bara att ta faktura om du inväntar lön, då har du 14 dagar på dig att betala. Gött gött gött!



3 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Om man på något sätt kunde ha alla de sakerna samtidigt skulle jag fasen känna mig lite som Lady Gaga. Men jag tror inte jag kan pull it off.

amanda löwenberg sa...

Haha att det ska vara så svårt att vara grannar!

Fina saker!

Vintagesmulor sa...

afiori: Joo, med rätt attityd kan man pulla anything off! Oj, det där lät snuskigt, men du hajar.

Amanda: Eller hur! Du och jag är ju grannar (typ, vet inte riktigt var du bor men gissar att det är i närheten) och vi lever i god symbios. Alla borde ta efter oss. ;D