måndag 22 november 2010

Det är inte dags än.

Hej å hallå bloggboken!

I lördags var jag på vernissage av Maria-Thérèse (afiori) Andersson i Gamla stan. Var jäkligt tufft, hon är himla duktig. Tycker ni ska gå dit och kika, den ligger innanför en antikaffär så ni get ya'r antiquing on också. Köpmangatan 11 i Stockholm, spring dit nu!

I övrigt har jag stylat en fotografering, väntat på bilder från en gammal fotografering och köpt en ny klänning. Har förstås ätit och sovit några gånger också, men det kanske inte är så jätteintressant. Kan maila ett ät- och sov-schema till er som behöver det. Här är klänningen, fångad av en cräppy webcam:


Givetvis en vintageklänning. Och vintageörhängen. Likadana örhängen finns i shoppen, kika:










PS. Haha! Nu hör jag Rullschki prata i telefonen med en vän som snart ska få barn. De verkar prata om vad som inhandlats.
R: - Jag tror det räcker med en hink.
(Den andra personen säger nåt, förmodligen "öh?"
R: - Jamen istället för barnsäng, barnvagn och sånt. Billigt och praktiskt! Du kan ju tvätta barnet i den också. Och hänga upp hinken i ett rep, vips, så har du en gunga.

Ni vänner som frågar när det är dags för mig och R att multiplicera oss - det är inte dags riktigt än... DS

5 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

hinken = haaaaha! nä men med lämpliga insättnings... grejer bordet det funka!

Jag skulle vilja ha ditt sovschema från och med i lördags.

Vintagesmulor sa...

Asch, det värsta är väl att jag håller med honom. Allt det där fancy-schmancy-stuffet behövs inte. Hink är en bra allround-grej när man ska ha bäbis. Och istället för barnvagn kan man bara slänga lite kuddar i en kundvagn (som kostar 5 ynka kronor!). Som sagt, vi väntar nog ett tag..

Sovschema skickat.

Hannah Halvorsen sa...

ojoj vad fin du är din nya klänning!!! heting där!

haha, jag tar också till mig hinktricket, helt plösligt ser jag det här med barnafödandet som ett relativit billigt kalas. en hink kostar ju bara 15 kr =)

snart dags för promenad igen tycker jag minsann!

många kramar

Cornelia och bitterheterna sa...

Tjusig smalis!

Vintagesmulor sa...

Hannah: Tack! :D Och ja, vafan lämna tillbaka den där dyra barnvagnen och ta med dig en hink hem från jobbet. Jag smsar dig om promenad1

Cornelia: Nej men man tackar! :D