tisdag 16 november 2010

Scener ur ett samboskap pt6.

Rattirattira drar på mig en mössa långt ner i pannan, petar sen ut mina öron så de står rätt ut och är lite vinklade, som rödtonade chips.
R: - Du ser ut som Toker!
F: *vindar med ögonen och låter tungan hänga utanför munnen*
R: - Är de människor?
F: - Eh.. va?
R: - Ja, är de människor?
F: - Du undrar om DVÄRGARNA är människor? VAD skulle de annars vara?
R: - Jamen, jag vet inte, björnar? Eller hundar?
F: - ...
F: - De småväxtas riksförbund skulle nog ha ett och annat att säga till dig.
R: - Jamen de är ju tecknade! Som Långben, han är ju hund och har kläder på sig. Man vet aldrig om tecknade figurer är hundar!
F: - Ja, fast det heter ju fan inte Snövit och de 7 dvärgschnauzrarna!

4 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

men.... LOL!

lovisa/polichinelle sa...

jag finner inga ord. (det här är ta mig tusan en bikt som NÄSTAN är värd att konkurrera med Bfb's)

Cornelia och bitterheterna sa...

Jag känne med Rulle. En gång blev jag kallad dvärgrasist. Pga den här bilden http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00202/stenis438_202550w.jpg
I en fb-diskussion om huruvida den lilla människan var ett barn eller ej, föreslog jag att det var en dvärg de anställt för att t ex knyta skor.

Johanna Barfotabarn sa...

Haha!

Vilken är min bikt ni pratar om?