måndag 15 november 2010

Skräp-tv.

Jag gillar ju skräp-tv. Orkar inte ens skämmas för det! Förra säsongen av Paradise Hotel följde jag förstås slaviskt och jag var peppad som en gymnasieungdom inför student nu när det vankades nytt.

Det är 40 avsnitt och de är väldigt korta (20 min) så det blir ju inte action i alla avsnitt. Det vet man redan från början. Så jag började kolla (läs: vi började kolla, men jag vet inte om jag får outa Raketforskarens intresse av snask. oops, gjorde det visst ändå) och inväntade bråk, fylla, otrohet, backstabbing och framförallt riktiga original. Personligheter som bara finns på tv. Väntade och kollade. Men inget hände. INGET!

TV6 tog från början betalt för att visa programmen på nätet, så långt tänkte jag inte ens sträcka mig när jag fortfarande trodde att det skulle bli bra. Jag kollade på tv. Väntade och väntade. Efter ett tag gav TV6 upp sin giriga pengajakt och la ut avsnitten gratis. Jag antar att de insåg att om folk knappt orkar slå på rätt kanal för att se skiten, så kommer de knappast surfa in på Viasat och betala flera hundra för det.



Jag misstänker att produktionen blev frustrerad under inspelningen, för det görs fler och fler desperata försök att elda upp någon slags stämning, att skapa tjafs och allianser. Man försöker med mer alkohol, korkade lekar, striptease etc. Men det går inte. Det blir nåt litet tjafs, sen återgår allt till det normala. Det vill säga att paren går runt och håller hand, man spelar lite kort och badar i poolen. Sätt upp en kamera på nåt russinhotell i Spanien istället! Slår vad om att det t o m är mer drama där.


Förresten, bli medlem i vår Facebook-grupp om du inte redan är det! Där får du rabatter, tävlingar och annat skoj. Kom ihåg att VintageSmulor älskar dig!


Inga kommentarer: