söndag 7 november 2010

Smått & gott.

Hej docknyllen! Hur är det med er? Bra hoppas jag, annars får ni säga till så styr jag upp nåt skojigt. Glöm inte tävlingen, den är kul! Sista dagen idag. Ursäkta den supertråkiga rubriken, kom inte på nåt fyndigt! :(

Har faktiskt tankar på att fixa en mingelkväll för VintageSmulor. Det är inget köptvång förstås, men jag tänkte att om man är sugen på att prova några kläder så kan det vara rätt tillfälle. Och så kan man förstås dricka bubbel och snacka vintage med andra söta damer och annat roligt. UMGÅS helt enkelt och inte bakom en datorskärm.

Jag vill bara inte riskera att sitta där ensam med tre flaskor rosa champagne som smakar dockhuvud och blomma och ha partyhatten på sned liksom leendet som stelnat i ansiktet. Buhu! Ja ja, säg till om ni är intresserade! Det blir i Stockholm i så fall.

Häromdagen var jag hos en kompis och blev bjuden på ostkaka med grädde och stora koppar te. Lite hundgos stal jag också, eftersom jag är husdjurshandikappad. Mina catz befinner sig i Västerås eftersom vi bor för smått här och således tar jag alla chanser jag får att gosa djur.



Idag ska vi fira Rulltårtan! Imorrn fyller han år, en jävla massa år. Fast det spelar ingen roll, han är ju en gubbe at heart så ju äldre han blir desto närmare sitt riktiga jag kommer han. Det är praktiskt också, man behöver aldrig förändra sina presenter. Bara gubbkeps gubbkeps gubbkeps i kvadrat!

Det är väl vad som händer här hos mig. Samt jobb jobb jobb och det är förstås trevligt. Jag har trots allt världens bästa jobb.

Har lagt in nya varor, in och köp:

9 kommentarer:

molly linn sa...

jag vill gå på mingelkväll! :)

/molly linn

Anna sa...

Lite intresserad är man ju av mingelkväll, problemet är bara att orka lyfta sitt feta arsel från sin stol i gästrikland. Så jag kan inte garantera att mitt intresse håller i sig när det väl gäller :p
Tack för dina senaste kommentarer på min blogg förresten, de förgyller alltid lite extra :)

amanda löwenberg sa...

Åh så kul! Skulle gärna komma på mingelkväll!

Vintagesmulor sa...

Molly linn och Amanda: Yeey! Om ni två vill komma så känns det som att jag är på rätt spår. Härligt, jag ska ta och styra upp något, håll ögonen öppna efter ett datum. :)


Anna: Aww, jag förstår. Bra att du är ärlig! När jag blir tillräckligt rik tar jag vintagesmulor till dig istället. Ambulerande vintage! :)

Fiat sa...

Men haaaallå??? Fyller Rillert den 8 november? Det gör ju jag med! Och så jobbar vi på samma jobb!! Har du tänkt att jag och Rallert kanske är en och samma personen?

Jag säger hur som helst JA till mingelkväll, men har en förtvivlat uppbokad kalender den närmsta tiden.

Jennie sa...

JAG KOMMER! :)

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Ja! Mingelkväll! Mitt enda trubbel är att jag brukar behöva åka hem likt Askungen vid ett magiskt klockslag som inte ens är midnatt utan 21.15.

Vintagesmulor sa...

Fiat: Vad i helv.. nästan lite spooky. Ni kanske är tvillingar?! Vore grymt. Grattis på föllsedan i efterskott då!

Fiat, Jennie, Maria-Thérèse: WOHO! Vilket gäng vi blir, nu ska jag hitta på ett datum och då får ni rensa kalendrarna och rusta hit.

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

whiiiiiiiiii!