onsdag 24 juni 2009

Enmansföretagets firmafest och en frottéklänning.

Att vara egen företagare är ensamt. Är det? Jag har visserligen bara varit det i snart två månader, men i alla fall. Det beror förstås på vad man har för företag, om man är ute och träffar folk och så.

Men man är ensam på så sätt att man inte har någon att diskutera företagets problem och framgångar med. Ingen att fira eller grina med. Personalfesterna blir lite patetiska tillställningar. Bara jag, en partyhatt och en stor jäkla bålskål.
- SCHKÅL! För ett bra år!

Men äh, mina personalfester kommer bli med kunder och vänner och familj. För fester måste man ha, det motiverar de anställda (alltså mig). :D Är lite sugen på att ha ett partaj när jag startar webshoppen också, fast hur funkar det egentligen? Ska man ha en internetfest då eller? Mina kunder finns ju på internätet. Skicka en spotify-playlist till alla ("det här är musiken vi lyssnar på") och ha en multi-chatt på msn. Äh, det känns väl lite sisådär.. Internet är överlägset IRL i de flesta fall, men inte när det gäller fester.

Justja, det jag tänkte säga om ensamhet i företaget. Hittills har jag inte varit speciellt ensam, eftersom jag åkt runt och handlat upp ett lager. Då har jag träffat en hel hop underbara tjejer, kvinnor, damer och tanter i alla möjliga åldrar. Jag har virrat runt med hemmagjorda kartor i regn och stekande sol. Jag har åkt buss, bil och tåg. Jag har fått se foton och tidningsurklipp. Jag har fått höra historier om släkter, resor, relationer, personer och platser. Jag har hjälpt till med datorer och kameror.

Det har varit extremt roligt att åka runt, att aldrig veta vad man kommer få se och vem man kommer få träffa. Att inte bara köpa kläder utan att också få höra historierna runt dem och t o m få se foton. Det är nog det som är min motsvarighet till fikaraster.

Annars trivs jag med att jobba ensam. En ljudbok i öronen bara, så är jag redo för det mesta. Idag spenderade jag största delen av dagen till inköp och fotografering. Den här klänningen t. ex. Man blir glad bara man ser den! En blommig dröm i frotté. Perfekt för stranden, eller hur?




I övrigt arbetar jag med att få igång en webshop. Jag hyr en, men det är ju ändå massa detaljer att fixa. En liten detalj är att fotografera och lägga upp alla varor... Justja, den lilla detaljen.

Gonatt på er! :*

1 kommentar:

crrly sa...

Ojoj, den var ju hur cool som helst...


Och du skriver roligt!!! :-)