onsdag 3 juni 2009

Pannkakor och skor. Pannka(s)kor!

Min kille står och steker pannkakor just nu, jag sitter och väntar på att han ska ha stekt hela berget, så vi kan sätta oss och äta sen. Det luktar fantastiskt, balkongdörren står öppen för att förhindra att brandlarmet ska skrika i panik var tredje sekund. Stekoset blåser iväg till grannarna, som bergis blir avundsjuka och säger till varann:
- Du, kan vi inte äta pannkaka någon dag?

Om jag sneglar ut på balkongen ser jag ett spindelnät som gnistrar i solen. På golvet bredvid mig ligger en stor hög med väskor som väntar på att fotograferas, beskrivas och säljas. På andra sidan ligger ett berg med blandat osorterat. En puderdosa från 60-talet, klänningar och väskor i alla former och färger, baddräkter etc etc etc. Så mycket fint att jag får lite hjärtsnörp. Trots spindelnätet måste jag säga att livet känns för jäkla gött idag!

Jag har varit ute hela dagen och handlat kläder till företaget, nu har jag så mycket fint att det nästan är jobbigt. Fast bara nästan. Ett angenämnt problem, om man så säger.

Just nu pumpar jag ut grejer på Tradera, och det döa läget där gör att det är köparens marknad. Så passa på, det finns kap att göra, inte bara hos mig (fast mest där förstås :D).

Mycket fina skor har jag fått in, så det finns det up the wazoo, du måste gå in och kolla! VintageSmulors auktioner. Här är vad som finns ute just nu i skoväg, den ena gobiten efter den andra. Och i alla möjliga storlekar!
















Nu ska jag avnjuta lite pannkakor i solen, kram på er!

Inga kommentarer: