fredag 26 juni 2009

Med en enkel tulipan.

Det är svårt att sova på nätterna nu, det är så ljust och varmt. Då känns det konstigt att gå och lägga sig. Så jag är jäkligt trött på mornarna, tycker det är ett helvete att gå upp. Men inte idag.

Idag väcktes jag av ett stycke sambo som stod vid sängen och sjöng "med en enkel tulipan, på bemärkelsedan". Yes, du har gissat rätt, jag fyller år idag! För ganska precis 24 år sen (klockan 12 på dagen) skrek jag för första gången för fulla muggar på Västerås BB, and I haven't shut up since.

Jag vet att det är träligt att läsa om folks fantastiska förhållanden, bla bla bla liksom. Men jag måste verkligen göra lite reklam för min pojkvän. Han är fantastisk jämt, men runt födelsedagar/jul är han en freakkin gudagåva. Han har ett helt skåp fullt med presentsnören, presentpapper, silkespapper etc. Han slår in i olika papper (aldrig att två paket skulle få se likadana ut, vilken hädelse!), med olika snören och ja. Det ser alltid så himla fint ut, man vill knappt öppna dem.

Och eftersom jag älskar rosa och katter köper han såna papper när han ska slå in till mig. .

Så vad fick jag då? Jo, för det första fick jag frukost på sängen. Färskt bröd, juice (utan fruktkött, precis som jag gillar), kardemummabulle från Råsunda hembageri (det KAN vara historiens godaste bullar) och en hel hög med vattenmelon. Mmmm.

Presenterna då. Det första jag öppnade var ett meterlångt och aptungt paket. Det var en grymt fin, asgammal skärm. En sån man ställer upp och använder för att visa typ diabilder och sånt på. Den var så sjukt retro, råfin! Blå i gedigen metall. Jag ska ha den som bakgrund när jag fotar kläder. Woho!

Sen fick jag ännu en retrogrej, ett par skovärmare:

Jag tvättar rätt ofta vintage-skor jag köpt inför försäljning, och då kan man sätta i de här så torkar de fortare :D Så jävla rolig grej, som blå, varma metallfötter.


Och så fick jag en gigantisk burk, full med mumsiga grejer från lush. Shampoo och tvål och badbomber. Aaaaah...




Och två böcker. Hey Dolly, som jag velat läsa länge. Och Alexandra-mannen, som jag inte ens visste att det fanns en bok om. Har redan börjat läsa den.

Oooooch grymma smycken som en tjej på Hairdrobe (ett hårforum jag är med på) tillverkar. De är så JÄVLA fina! Gjorda av gamla klockdelar och sånt tror jag. Fick ett halsband och ett par örhängen!

Ja, det var det! Och klockan är knappt halv tolv än. Snart ska vi iväg och handla och sen blir det middag och fika och sånt hos svärföräldrarna. Och givetvis ska vi även se på fotbollen.

Ha en bra dag allihopa! :*

5 kommentarer:

Smulan sa...

Så mysigt :) Smyckena var verkligen superfina och hur gulligt var inte katt-pappret ? : D Hihi

Hoppas du får en fortsatt bra dag, kram!

Ullis sa...

haha vad söt han är.. grattis gumman!

Marina sa...

Vilken tur att du har en så gullig pojkvän nu när du är begåvad med en så tankspridd mamma. Stackars dig... Snacka om att hon har dålig tajming på det mesta. Puss på dig i alla fall. :)

crrly sa...

Vilka underbara presenter! :-) Grattis i efterskott!

/en som kikar in via Tradera ;-)

Vintagesmulor sa...

Tack allihopa! :)

Mamma: Du är förlåten, amen.

crrly: Men vad kul, välkommen! :) Lägg gärna till mig bland dina bloggfavoriter så du sernär jag blajar ur mig nåt nytt :D