söndag 23 augusti 2009

Göteborgsresa och fynd till mig för 7:-.

Nu har jag varit i Göttlabörg hela helgen! Helt sjukt roligt har jag haft, skrattat så jag typ fått abtronics-mage. Eller nja, men lite träningsvärk och bitvis andnöd i alla fall.

I Göteborg ligger alla hus uppe på kullar. Det är ju skitjobbigt, sluta med det! Platta till och gör om. I övrigt är det supermysigt att åka spårvagn, dricka billig öl och perata jöttebörsska! Nu tänker jag t o m på göteborska. De e la GÖTT! tänkte jag nyss. Naj, nu måste jag tillbaka till stockholmskan. Ja ska eta en reka. Eta. Reka. Såja!

Den här fina koppen gav Helena (min bästa kompis, som jag var och hälsade på i GBG) till min kille. Han är helt besatt av allt som är rött och allt som är kaffekoppar, så det var ju en helt perfekt present. Ett second hand-fynd förstås:



Hennes hem är sånt man blir så himla avundsjuk på. En underbar blandning av loppisfynd och nytt. Allt stilrent, men ändå liksom funktionellt, inte massa konstiga prydnadsföremål. Svårt att förklara, men jag kan sammanfatta det med att jag gick runt och lyriskt pekade på allt:
- Åh vilken söt! Var har du köpt den?

Jag är så himla trött och lite bakis just nu, men jag har några foton på mina senaste fynd, fast fynd som är till MIG, inte till affären. Det känns lite lyxigt för en gångs skull!

Eftersom jag hade 6 timmars resa framför mig (t o r) var det här perfekt. Två magasin, helt obläddrade, fast från i våras då. Men det spelar ju ingen roll! Jag gillar mest att kolla på alla snygga foton. 1:- st.




Såna här bilder är det fullt av i sminktidningen, kolla vad festligt! Hon glittrar som en annan discokula.


Den här lilla gynnaren (nåja, lilla och lilla, kroppen är 5 cm) hittade jag på Stadsmissionen, 5:-. Jag tyckte den var så himla söt! Tänkte att man kunde göra en brosch av den. Min kille tyckte att det var det fulaste han någonsin sett och frågade med hopp i blick:
- Ska du sälja den?
Vilket givetvis bara gjorde mig mer sugen på att behålla den. OCH använda den dagligen!




Det var nog allt for now, nu ska jag däcka i soffan och intala mig själv att jag aldrig ska dricka igen. :*

1 kommentar:

Vlad sa...

Haha, sån där är jag också! Ju fulare och konstigare folk tycker mina kläder och accessoarer är desto större lust har jag att använda dem... Jag gillade fjärilen. Och Make Up Store-tidningen är samma som de säljer just nu tror jag, så där gjorde du ju ett riktigt fynd...