söndag 2 augusti 2009

Pussmunsväska, fobier och djur.

Ja, nu har jag lagt upp den populära pussmunsväskan, för endast 1:-. Inget reservationspris förstås. Här kan du vinna den!


Och, på tal om ingenting, säg det här snabbt 4 gånger efter varann: Hexakosioihexekontahexafobi. Nej, det är inte jag som ramlat på tangentbordet, det är faktiskt ett riktigt ord. Det är rädslan för talet 666. Här kan man sitta och läsa länge om konstiga fobier, testa. Jag, med min insektsfobi, känner mig väldigt normal när jag läst att det finns något som heter dikefobi. Och det är alltså INTE rädslan för kraftiga brudar i flanell som gillar andra kraftiga brudar i flanell, utan det är rädslan för rättvisa. Hum.

Idag åkte jag och sambo till Skansen. Här är en bildkavalkad därifrån! Klicka för större bilder. Gonatt, era lemurer.













4 kommentarer:

Ullis sa...

men ÄLSKA tjockapan!! och lemurerna (?)!!! underbara djuringar!!

Vintagesmulor sa...

Man fick gå runt bland lemurerna, de låg och softade på trappan där man gick och så. Skitcoolt!

Det var en prinsessklädd liten tjej (typ 11 år) vars mamma försökte tränga sig förbi i kön, slippa betala mm. Amerikaner var de. Så när de puttat undan oss och kommit in till lemurerna fick tjejen frispel och började skrika i panik, mamman fick släpa ut henne medans hon sparkade och skrek.

Vem fan är rädd för lemurer, de är ju som facking kattungar?!

Viola, Squalid sa...

Åhh Frida jag älskar min pussmunsväska så mycket.. att se den röda nu också gjorde mig ruskigt sugen på en till D: Haha. Usch vad du är beroendeframkallande!

Vintagesmulor sa...

Klart du ska ha en till :D:D:D En i varje färg! (Fast jag har bara rosa och röd, så din plånbok kan andas ut.)