måndag 31 augusti 2009

Världens fulaste braxor?

Brallor, braxor, pants eller (som min pojkvän så manligt säger) pantaloones. Byxor alltså. Under kanske 4 år använde jag inte byxor en enda gång. Varje dag var det strumpbyxor och kjol eller klänning. Varje dag! När jag var liten åt jag ärtor till allting, fil och ärtor, pannkakor och ärtor, soppa och ärtor. Det jag vill komma till är att jag idag hatar ärtor. Och strumpbyxor.

Tack Gud för leggings och paprika!

Men ja, jag har i alla fall lyckats köpa in världens kanske fulaste byxor. Det är som att allt samverkar för att skapa den extrema fulheten. Allt från modellen (byxkjol), till de starka färgerna som klatschar mot varandra, till dess halvlängd och konstiga pösighet. Det hysteriska mönstret med något slags marint tema.

Varför köpte jag dem då? Jo, för att rätt person kan bära upp dem. Rätt person kan rocka dem. Men det krävs någon med fantastisk attityd och enormt självförtroende. Eller någon som ska på maskerad, utklädd till clown.

Beskåda:

5 kommentarer:

Ullis sa...

alltså.. ja, det där var nog det fulaste jag sett.. det måste ju vara på skoj?? inte ens ÅTTIOTALET är en ursäkt som håller, och det säger en hel del!!

Vlad sa...

Alltså, jag ÄLSKAR modellen, det kanske är lite pinsamt. Jag ställer mig dock frågande till färgerna och mönstret, men fan vad jag skulle vilja ha ett par sånna i en lite mindre skrikig färg!

Vintagesmulor sa...

Haha :D Blandade bud här alltså. Du skulle lätt kunna rocka dessa Vlad.

Alexandra sa...

Vilken storlek är det? Och om det är för litet, var hittar jag byxor som dessa någonannanstans? :|

Vintagesmulor sa...

Haha, det är väl storlek 36 typ. Och om det finns en gud finns dessa i endast ett exemplar!