torsdag 2 september 2010

Beautiful blogger award.

Häromdagen fick jag en sån här cool greja av afiori.com. Känns extra malligt att jag fick den av just henne, hon är väldigt talangfull och har typ en miljon läsare (lite avrundat uppåt). *mallmallmallig*


Det är i alla fall som en "utmaning" eller vad man ska säga. Jag ska skriva 7 grejer om mig som ni inte vet om och sen ska jag utmana 7 andra bloggare. Som i sin tur ska skriva 7 grejer om sig på sina bloggar, samt utmana 7 till. Hmm.. Känns lite som ett pyramidspel helt plötsligt. Men ingen tjänar pengar (utom kanske Google, och de tjänar ju redan pengar på allt så) så nu kör vi!

7 fakta om mig:

1. När jag var liten kunde jag inte uttala mitt mellannamn. Jag heter Lovisa, det blev - Jolisa.
2. Jag har tagit hål i öronen ungefär 20 gånger. Samma hål, helt vanliga i örsnibbarna. De blir ju bara infekterade och växer igen och har sig! Då orkar jag inte, utan tar ut dem och ett halvår senare tar jag nya hål och så börjar karusellen om igen.
3. Tills för typ ett år sen trodde jag att Österlen var nåt påhittat Narnia-land.
4. Jag är EXTREMT koffeinkänslig. Två koppar te betyder en hel dags illamående, skakningar och hjärtklappning. En kopp kaffe betyder dödslängtan.
5. Jag lagar mat väldigt sällan, en gång i månaden max. Hos oss är det Rögle som handlar och lagar mat, jag som diskar och tvättar (för det mesta).
6. Jag hickar jättekonstigt. Först blir det som ett pip, sen en hick, sen en rap. Jag brukar bli tillsagd att gå och gömma mig på toan tills det gått över, det låter verkligen sjukt äckligt.
7. Jag förstår absolut inte hur eller snarare VARFÖR följande grunkor fungerar: internet, telefoner, TV, kameror. Ja, allt tekniskt i stort sett. Det är magi och häxkraft.

Jag utmanar (och hoppas att ni inte redan fått den av någon annan):

9 kommentarer:

Fiat sa...

Men du är ju en sådan raring!

Fast... heter du inte Frida? Eller är Jovisa mellannamnet? Förvirring råder.

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Åh vad kul att du svarade! Och vad kul du svarade! Jolisa är ju ett jättefint namn.

Vintagesmulor sa...

Fiat: Jag heter Frida Joli.. Lovisa. Lovisa är mitt andranamn. :)

Maria-Thérèse: Tack för utmaningen, puss på dig!

Vlad sa...

ÅÅÅH vad göllig du är då! Jag ska fundera lite sen ska jag grejat va.

amanda löwenberg sa...

Åh tack så mycket för nomineringen! Så himla glad jag blev! Nu blir ju jag extra mallig för du har ju typ en miljon läsare!

Vintagesmulor sa...

Ja Vlad, nu får du skärpa till dig! Blogg away.

Amanda: Haha, touché! :D

Tanja sa...

Men wackawackawacka, jag var ju inte med. Fasen.

Vintagesmulor sa...

Tanja: Du har inte smörat tillräckligt mycket för mig tror jag bestämt. Släng in några (läs: många) "ååååh vad du är underbar/rolig/soet/fantastisk!" i veckan (läs: i timmen) så ökar dina chanser tiofaldigt (läs: trefaldigt).

Fiat sa...

Sent omsider! NU har jag svarat:
http://the-unsatisfactory.blogspot.com/2010/09/jag-fick-ett-pris.html

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!