söndag 19 september 2010

Du skulle göra det för mig.

När någon gör nåt fint för en kanske man säger: tack, gud vad snäll du är! Och då kanske den säger: asch, du skulle göra detsamma för mig. Här är en lista på sånt Reginald gjort för mig som jag inte skulle gjort för honom:

  • Planerat min fest (vad behövs, hur många kommer, etc)
  • Handlat all mat, alla snacks, alla tillbehör
  • Gått 2 km och tillbaka med tunga matkassar
  • Lagat all mat
  • Möblerat om i festlokalen
  • Städat hela vår lägenhet (jag gjorde lite..) ifall någon skulle vilja titta in där
  • Diskat all disk
  • Ställt klockan på 8 dagen efter, gått till festlokalen och städat i 3 timmar, allt medan jag låg och bakissov
  • Gått och handlat frukost
  • Lagat frukost
  • Inte klagat eller gnällt en enda sekund, knappt tillåtit mig att tacka

Förlåt Rullskridskon, men jag kan fan inte säga att jag skulle gjort samma för dig. Jag orkar ju inte ens göra det för mig själv! Jag skulle ha kunnat köpa en påse salta pinnar till din fest. Sen skulle jag vilja ha oändligt med cred för min osjälviskhet och uppoffrande personlighet.

Jag hade alltså partaj igår! Jag är med på ett hårforum (ja, ett forum på internet där man snackar hår, extensions och sånt) och vi bestämde oss för att det var dags för en träff. Vi blev 15 pers eller nåt, inte alls illa. Ganska kul syn när alla dessa, med färgglada hår och dreads, kommer gående emot en i tunnelbanan. Och sjuuukt kul var det! Jag fick massor av beröm för allt jag (Rulle) fixat.

Nej, nu ska jag inta ryggläge igen, uuuh., Inga bilder än, sorry.

3 kommentarer:

lovisa/polichinelle sa...

det var mysigt att se ert krypin! ett "nice crib" som coola personer skulle säga, men jag säger istället mysigt, personligt och charmigt! (och i krypinet ingår även förrådet!)

Vintagesmulor sa...

Det var asroligt att du kom! :) Jag ska skicka ditt läppstift idag också. :*

Gunilla sa...

Var rädd om honom! ;)