torsdag 23 september 2010

Bloggträff bloggträff hela dan!

Hej å hallå dagboken! Fölåt att ja inte skevit men ja har varet i stallet å sen badat me Jossefin å Alex. De va kul men kalt.

Det har varit val - vilket jag inte tänker skriva nåt om, för allt har sagts om och om igen och det är inget som hör hemma här i alla fall. Jag hoppas bara att alla ni röstberättigade röstade, om det så var blankt. Det är viktigt som satan. Nog om det.

Idag händer en jäkligt knasig grej. Jag ska ha en LÄSARTRÄFF! Haha, ja, så tänker jag kalla det. Som att det vore jag som är objektet för beundran. Som att syftet är att den andra personen ska komma hit och oooo:a och aaaa:a över min existens.

Så är det ju givetvis inte. Men det är i alla fall en person jag lärt känna lite grann efter att hon börjat kommentera på min blogg. Hon åker hit ända från NORRLAND (!) bara för att hänga med mig. Jag är jättepirrig. Det här är en person som har ett eget företag och på flera plan uppnått det jag vill göra. Hon är inspirerande som fan och går från klarhet till klarhet. Tror hon kan komma med lite av det jag behöver nu när hösten slagit sina mörka klor i mig och mitt arbete. Och sen får jag väl.. ja jag vet inte, dra lite skämt också så hon inte åkt hit helt i onödan.

I övrigt: idag har jag snackat lite i telefon med VD:n på en av Sveriges äldsta och största klädwebshoppar. Omsätter väl en sådär 60-65 mille om året. Det var HAN som ringde MIG dessutom (inte för att sälja nåt, utan för att säga att vi kan ses nånting framöver). Fan vilken bigshot jag är! Kan berätta hela den historien någon annan gång.

Men, jag har fyllt på med lite skor i butiken. Främst små storlekar, men även några i större. Vi har från storlek 32 till 41.



9 kommentarer:

queer as in fuck off sa...

Men så spännande! Värsta värsta!!

lovisa/polichinelle sa...

åh, de vinröda var ju ljuvliga med den stora klacken! måste klicka mig in och kolla storlek genast!

Anna sa...

Skaffa in ett par 42:or och så låvar jag att tjöpa!
Ser fram emot att höra storyn om klädjätten. Säger man A får man säga B, jöh!

amanda löwenberg sa...

Åh så himla spännande med den där webshopen! Himla fina skor dessutom.

Med risk för att låta lite stalkig, men jag tror jag såg dig och din kille i Solna igår, jag var på väg hem och jag tror att det var du, klockan var nog runt två utan wokkiosken. Eller hade jag helfel?

Marina sa...

Vad roligt, Frida! Allt är roligt; läsarträffen, telefonsamtalet och allt annat som händer dig nu. You go girl!

Vintagesmulor sa...

Tack allihopa! :D Nu är bloggträffen över och det var himla himla roligt. Vilka fantastiska människor det finns. :)

Kulturgryningen: Det kommer, det kommer! När tiden är rätt.

Amanda: Haha! Men vad roligt, att bli igenkänd. Nu är jag kändis! Det var nog vi för vi gick förbi där då. Jag kort, han lång, jag svart jacka, han blå jacka. Vi bor på den gatan f ö. Grill och wokstugan = BÄST! Trist att jag inte såg dig, jag har tänkt att man måste ju springa på dig förr eller senare, eftersom vi alltid verkar röra oss i samma kretsar. :)

Mamma: Puss!

amanda löwenberg sa...

Haha va kul, jag har också funderat på det! Ni verkade så mitt uppe i att prata så jag sa inget, men nästa gång så! Ja den är verkligen bäst, vi bor farligt nära!

Vintagesmulor sa...

Amanda: Äsch, han och jag pratar ju jämt, säg jättegärna hej nästa gång! :) Vi bor också farligt nära woken, betyder det att du och jag är grannar eller? ;D

Vlad sa...

Men åh jag dör. De ljusbruna stövlarna, eller alltså de andra som står i "profil" tänkte jag "åååh sådana har jag alltid velat ha men det ser man ju på dem att det är strl 36 så det kan jag glömma" men så gick jag in och spanade och såg att det var 39! Fan mycket mer bittert att det bara är EN strl för litet liksom.