söndag 12 september 2010

Update: alla fronter.

Hej små humlor! Här händer det grejer hörrni, så nu är det dags för en uppdatering på alla fronter.

Webshoppen
Nu tar vi emot betalning via faktura, tack vare Klarna! Nu behöver du inte svettandes vänta till lönen och hoppas att ingen köper din bästa väska eller klänning. 14 dagar har du på dig att betala, eller så kan du använda Klarna konto och delbetala din faktura. Gött va?!

Hemmet
Här ser det ut som ett bombnedslag gone virvelvind gone galen samlare. Hatthyllan brakade ner häromdagen, föga förvånande. Har haft massa tunga kappor hängandes där. I alla fall, allt det som förut hängde där ligger nu på golvet och blockerar balkongdörren. En kartong med skor står i ett hörn. Längs en vägg ligger kläder till olika fotograferingar. På golvet ligger tre av mina handväskor. Mitt skrivbord är en härlig blandning av örhängen, ett skärp, en prismärkningspistol, ett hålslag, en faktura som ska betalas, ett måttband, 5 batterier som är slut, tre par solglasögon, en kamera, stora ziplockpåsar.. Ja, det är kaos. Men idag ska vi shape:a upp stället!

Egentligen borde jag bara åka hemifrån. Jag är inte bra på att städa (den tackar vi mamma för!). Varje gång jag åker hemifrån i över 8 timmar är allting välstädat när jag kommer hem. Tvätten ligger i tvättkorgen, mina vintage-grejer ligger på sina rätta platser, disken är diskad, golvet dammsuget, mattorna piskade, fönstren putsade och alla småsaker ihopplockade. Oftast står det också en present eller ostbricka på bordet. Äh, jag har det för gött helt enkelt!

Men idag har jag inget att rymma iväg till och måste således hjälpa till. Jag brukar bara hinna diska och rensa på mitt skrivbord innan Rabarbern är klar med resten av lägenheten. Score!

Den här installationen hittade jag förresten när jag gick in på toan häromdagen. Liksom.. vafan Raspen!




Stylingen
Jag har haft en fotografering till! Här byggs portfolio. Det skulle vara en caféplåtning och jag, make up-artisten, modellen och fotografen möttes vid Rådmansgatan 08.00. På bussresan dit hände en jävligt häftig grej, men det berättar jag om i ett senare inlägg! I alla fall, vi gick till en närliggande studio där fotografen och MUA:n jobbade och där gjorde vi iordning modellen.

Sen gick vi till ett fik i närheten och körde. Efter tog vi även några utomhus. Jag såg en del bilder i kameran och det såg grymt ut. Looken var 50-60-tal. Så fort jag får bilderna ska ni få se! :)



Livet
Livet.. är som en kalender - när man precis köpt den känns dagarna oändliga, men rätt var det är står man där på den yttersta dagen och undrar var alla dagar tog vägen.

Nej men allvarligt då, livet. Livet är härligt! Jag ska skriva en sån där peppig bok tror jag. Ta makten över ditt välmående! eller Skratta dig till god hälsa! eller nåt sånt. Och på framsidan ska jag stå med korsade armar, ett stort, välmående leende och bara se så jävla go å gla ut. Inga diarrér eller ångestattacker här, köp mig för 299:- så får du veta hemligheten! (Hemligheten är oftast typ.. var glad, inte ledsen. Och säg nej till tråkiga saker och ja till roliga.)

Nej okej, allvarligt NU då. Jag har så jävla mycket inbokat att jag varit tvungen att börja använda kalender, vilket känns roligt. Man måste ha nåt att se fram emot.




11 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh så kul att det händer mycket! då brukar jag må bäst, kanske är det som är hemligheten, se till att det händer saker hela tiden!

Anna sa...

Awesome! Passivitet is a motherf.....
Får skön feeling redan av bilden du visar från plåtningen. Ska bli kul att se de riktiga bilderna.
Och tack så mycket för awarden jag fick förresten... :)
/Anna

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Men alltså jag vill fotografera åt dig!

Vad har du för konstig lägenhet med balkong i hallen?

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

eller ramlade hyllan och sen la du allt framför balkongdörren? je ne comprends pas. Kan bero på att om något ramlar här så låter jag det ligga.

Vintagesmulor sa...

Amanda: Så sant, så sant. Man ska inte stanna så mycket och tänka efter, bara köra på liksom. Jag mår också som bäst då. :)

Kulturgryningen: Vad kul att du tycker det! Jag hoppas de blir fina. Och jag såg att du svarade på utmaningen, det var väldigt roligt skrivet. Jag har inte hunnit kommentera än bara. Blev väldigt nyfiken på flera av punkterna..

Maria-Thérèse: Jamen vafan! Att jag inte tänkt på det, klart du och jag måste göra nåt ihop! Är du nere i min del av Sverige någonsin?

Och haha, var tvungen att fundera ett bra tag innan jag förstod vad du menade med om jag har balkongen i hallen. Bättre en balkong i hallen än att.. halka i ballen.

Men nej, det var som din andra gissning. Allt skyfflades över till vardagsrummet (läs: det enda rummet). Hallen var nämligen redan full med stolar, sovsäckar, liggunderlag, 50 par skor och en resväska. Puh.

Marina sa...

Men hallå där! Varför har du en prismärkarpistol och inte jag? Du behöver väl inga prislappar? Och om du inte kan städa spelar väl ingen roll när det blir städat hemma så fort du är borta. Jag vill också ha det så... *puss*

Vintagesmulor sa...

Mamma: Jag sätter VintageSmulor-lappar i en del av mina kläder, då behöver jag den. :) Fick den i julklapp av mina snälla svärföräldrar! Den är liten, orange och jättebra. Puss!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

riktigt snyggt konstverk med topsen!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Jag är ju rörlig! Hmmm... var är din del av Sverige? Äger du en bit om Stockholm? DET är ju ingen större konst i så fall.

Vintagesmulor sa...

Glamour och fläskpannkaka: Olyckor är en form av konst ibland!

Maria-Thérèse: Jaa alltså jag äger ju 27 kvadrat i norra delen av Stockholm. Eller.. jag äger den inte riktigt. Men jag bor här! Solna är mitt hood. Åh vad gärna jag vill hitta på nåt med dig! Det här får vi fasiken prata mer om. Jag mailar dig!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Jajamen! Du är bara 4,5 timmar bort!