söndag 26 september 2010

Bloggträff: afiori.com.

Häromdagen kom Maria-Thérèse/afiori ner till Stöckhölm från Härnösand för att träffa lilla mig! Det är så galet smickrande. Jag som nästan blir lite skämsig när folk tar bussen in till stan för att ses. Vill ställa till med galej och kakfest för att vara värd deras busskupong. I alla fall, vår plan var att skaffa oss en plan. Vi vill hitta på nåt businessaktigt ihop, men vi visste inte riktigt vad. När vi umgåtts intensivt i nästan 6 timmar hade vi ännu inte pratat om nåt sånt. Vilket jag ser som ett gott tecken. Om man inte klickar med någon på det personliga planet blir det direkt konstiga harklingar och fingrande på pennan och det tomma kollegieblocket.
- Jaaaaaa vaaad ska vi gööööraaa...?
(tystnad)

Och då tror jag inte man gör någon grym business ihop.

Vad är afiori för typ då? Hon är fotograf, författare, korrekturläsare, frilansjournalist och queen of handgjorda grejer. Och säkert elva saker till som jag missat, tjejen är en levande kreativ fabrik. Det var lite roligt att diskutera företagande med henne, för trots att vi är lika på flera grundläggande plan (kvinnor, driver egna företag, är kreativa) så är vi väldigt olika på andra.

Allt som jag beställer från andra, gör hon själv. Allt. ALLT! (Hon sätter t o m in papper för papper i anteckningsblocken hon säljer.) Alla diskussioner såg ut ungefär så här: (ni kan ju gissa vem som är vem)
- Åh cool logga, har du gjort den själv?
- Nej, köpt av en snubbe..
- Snygga visitkort, har du gjort dem själv?
- Nej köpt från nåt ställe.. Var har du köpt dina?
- Vaddå köpt, jag gör dem själv.
- Okej men var köper du dina pins?
- Vaddå köpt, jag gör dem själv.

Osv osv osv.

Jag fick förresten ett riktigt afiori-block! Inslaget i papper med muffins på. Aww! Gå in och kika på hennes blogg och hennes shop, hon har riktigt fina grejer. Perfekta presenter till såna som har allt.







2 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

hihihihihiiiii
:D
Tack för att du får mig att glädjeskratta rakt ut en kylig kväll som denna!

Vintagesmulor sa...

Hihi på dig själv! :D Tack igen för en härlig dag.