torsdag 30 september 2010

Network not working.

Jag har haft tillfälle att fundera på det här med företagande. När det går bra är man gud, när det går dåligt är man ett vilset barn i skogen. Som bara vill bli hämtad av mamma och som inte förstår hur man ens kom dit. Man får en komplicerad relation till sitt jobb. Det är inte ett ställe man går till klockan åtta för annars får man inga pengar. Det är ett ställe man är på jämt men ändå får man inga pengar (ibland är det så faktiskt).

Är det något ord som är uttjatat inom företagande så är det "nätverk". Men fan vad man behöver det. Inte bara för att nå ut bredare, utan faktiskt främst för att inte känna sig så jäkla ensam. Givetvis fattar jag att jag inte är det och jag har letat efter nätverk. Det finns HUR många som helst. Alla kostar pengar och de flesta verkar mest gå ut på att man ska sitta och pösa lite med ett glas champagne i näven och oja sig över skatter. Förstår verkligen inte varför man ska betala pengar för något som gynnar alla medverkande i lika stor utsträckning? Egna företagare brukar dessutom lida av brist på två saker: tid och pengar. Här är alltså poängen att man ska offra båda för ett glas bubbel. Nah, tänk om tänk rätt. Funderar faktiskt på att starta ett eget.


Ni som läser här är ju en del av mitt nätverk. Och jag vet inte om jag nyttjar det till fullo. Kom gärna med förslag och idéer av alla de slag! Om webshoppen eller om nåt annat. Kanske vet du vad mitt kall i livet är? Eller har du nåt spännande förslag på samarbete? Känner du nån jag borde känna? Ska vi ta en fika? Ska jag skriva din biografi? Har du en hög med pengar som behöver nytt hem? Eller vill du kanske bara säga att jag är helt okej? Skriv till mig!

info@vintagesmulor.se

Jag svarar på allt, utom skamliga förslag. De skriver jag ut och sparar i en klippbok. Med flagor av din hud och en lock av ditt hår.

Och det som gör mig gladare än allt är om ni tipsar andra om min blogg och min affär. Det ger dig karmapoäng (5 poäng styck, men tipsar du om båda får du 15 poäng!) och du kommer behöva dem sen när du investerar pensionspengen i någon vapenfond eller ligger med bästisens pojkvän (för den kommer du behöva ha fyrasiffrigt på karmakontot så sätt igång att sprida vintagesmulor över landet likt youtube-klippet på den skrattande bäbisen).



1 kommentar:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Heja på!
Det här inlägget gör mig faktiskt mer inspirerad angående det där vi mailade om.
Hmmmm.