måndag 28 februari 2011

Vekast i norra Europa.

Symptom: skakningar, frossa, obehagskänslor, illamående, hjärtklappning. Ångest? Nej, jag har bara druckit en kopp te.

Ja, då sitter man här igen och pimplar te. Svart te. Med koffein i. Varför gör jag så här mot mig själv?! Jag är en sån jävla tönt när det gäller koffein. Alla jag känner börjar morgonen med att inhalera 3 liter kolsvart kaffe. Själv behöver jag typ åka till sjukhuset om jag får i mig ett mikrogram av det svarta giftet.

Oftast dricker jag roiboos-te, utan koffein i. Och där är det inga problem. Man jag har även svart te hemma för de där dagarna då kroppen vägrar komma igång. Jag har dock sagt till mig själv att inte dricka mer än 1 kopp och inte senare än kl 12 (ja, på dagen). Annars spenderas kvällen i framstupa sidoläge, vibrerandes som en slagborr långt in på småtimmarna. Idag bröt jag båda reglerna och nu är frossan igång. ÄNDÅ fortsätter jag dricka teet medan jag skriver detta.

Det svart giftet för mig kanske inte alls är kaffe, utan snarare te. Kaffe har jag iaf vett att stå emot.

Det här är förresten min nyaste favoritklänning! Trots att den inte är vintage (men den är second hand).

Nu ska jag dricka klart min kopp te (...) och sen slå mig ner i nåt hörn för att tugga fradga tills Rappfisken kommer hem och räddar mig.

Pöss!

7 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Sööt! Mest du, näst mest klänningen!

Anki sa...

Vad fin du är!!

Anna sa...

Vad snygg du är Frida! Klänningen var inte helt fel den heller!

lovisa/polichinelle sa...

sjukt fin klänning, och som jag sagt innan: du klär kanon i brunt hår!

ps. testa en liten skvätt mjölk i teet? jag är också ganska känslig för koffein (inte i te dock men i kaffe, hujedamej) och har upptäckt att en liten stråle vitt tar bort den där koffeinudden. jag tror, /eller har hört, eller fått höra, ett fått för mig) att det är bra att man får i sig några vitaminer samtidigt som koffeinet så blir kicken (alltså våra darriga spasmer) mindre.

ps igen. fick ordverifieringen "crepihop". du kanske ska äta crêps till?

Billie sa...

Du är så himla fin!

Vintagesmulor sa...

Oj vad mycket lovin'! Nu blir jag ju mallig. Tack tack tack Anna, Anki, Afiori och Billie!

polichinelle: Tack för komplimangen! :)

Kan prova med mjölk, tackar för tipset, men bäst är det nog om jag bara håller vantarna borta från teburken med svart te. Vi får väl se hur det går. Kanske hamnar jag i någon rännsten, sugandes på gamla Earl grey-tepåsar.

Kajsa sa...

så fin klänning!