måndag 7 februari 2011

Glada-jag och arga-jag.

Någon har hällt ut massa papper på golvet och rivit ner allting från hatthyllan. Det var inte jag, det var arga och stressade-jag. Och nu måste glada och tillfreds-jag städa upp efter den där slarvmajan. :( Som tur var är även arga-jag medveten om att en kamera som är värd 7.000 inte kan krossas i jakten på ett par nycklar. Även om det var precis vad arga-jag ville göra, så är arga-jags plånbok också ekande tom och kan inte ta sig råd med såna lyxutbrott. Det blir hon bara ännu argare av. Hon kastade papper istället. Mindre tillfredsställande, men skönare för glada-jag sen som bara behövde rafsa ihop några A4 istället för att gå en ABF-kurs i "Så här lagar du din kamera efter att den blivit överkörd och överbackad av en ångvält".

Arga-jag var dock TVUNGEN att kasta mobiltelefonen eftersom den fanns i handen vid utbrottets början. Men hade sinnesnärvaro nog att kasta den i soffan. Woho för arga-jag! Som visserligen borde lära sig att man inte hittar en nyckelknippa genom att kasta runt saker. Fast hon hittade dem ju till slut (de låg i ytterfacket på en ryggsäck...). Slutsats: att bete sig orimligt och barnsligt när man är arg löser problemen.

I lördags var jag stylingassistent och reflexskärmshållare åt Jessica (vintageportalen.se), och här kan ni se lite bilder från den plåtningen och även se min rygg och mina ben på ett par bilder!!! Rafflande!

Vad sägs om att köpa nåt snajsigt av mig förresten? Det är ingen jävla välgörenhet det här!



Puss!

2 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Jag såg att du skulle jobba med henne, det låter verkligen spännande! Hon verkar vara himla duktig! Vad fick du göra?

Vintagesmulor sa...

Det var skitkul och hon är himla duktig! Jag hjälpte till med stylingen. :) Dessutom höll jag reflexskärm och pysslade om modellerna.