onsdag 25 november 2009

Kalkoner är inte levande.

Katten Gustaf på TV. Det är något slags skämt om en kalkon, Gustaf vill "ha den till middag". Fast det visar sig att han menar att han vill BJUDA den på middag, inte äta den till middag. Och sen vill han bjuda den på bio. Skratt i soffan, från småfolket.
- Man kan junte bjuda kalkoner på bio!
(Jag, förvånad:)
- Vaa? Kan man inte?! Varför inte det?
- För de är inte levande!

På min Tradera finns så mycket fint att jag nästan storknar. Allt för att du ska kunna spendera vecko-pengen/lönen/bidraget/vad det nu kan vara. KLICK!




4 kommentarer:

MANDRAGORA | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa sa...

Jag älskar den röda klänningen. Den är fantastiskt vacker. Hade det inte varit för att det är fel storlek för mig hade jag budat direkt. Men nu sitter jag här, gravid i sjunde månaden, och drömmer...

Vintagesmulor sa...

Ja, den är fantastisk. Bilderna gör den heller inte rättvisa, utan den är finare i verkligheten.

Jamen gravid ska du la inte va för alltid? Eller är du mormon? :D Bjud!

MANDRAGORA | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa sa...

Tyvärr är det helt fel storlek. Jag skulle aldrig få plats i en storlek 36 oavsett om jag är gravid eller inte. ;-)

Vintagesmulor sa...

Aha, I hear ya sista'! Skönt att ha en graviditet att skylla på i alla fall. ;D Då kan man låtsas att man är pinnsmal när man inte bär runt på en annan människa mitt på kroppen.