måndag 30 november 2009

Man kan inte nynna Jimi Hendrix hits.

Måndag förmiddag. Äta en banan och lyssna på Medierna i P1. Man kan tro att detta gäller en gubbe, 80+. Är det skrevsvampsbloggen du är inne på? Eller skriva arga brev till makthavare-bloggen? Harkla sig på ett äckligt vis-bloggen? Naj, det är ju VintageSmulor! En tjej i sina bästa år som nyss åt upp sin banan och stängde av radion (klickade ner en tab). Och är nöjd med livet. Lite starr på det här, så!

Åh! Haha, jag kollar på Paradise Hotel. Jag erkänner. Men som de säger i reklamen: "du vet att du vill kolla". Aaah, jag vill, jag vill! För er som inte sett finns det på tv6play. I alla fall, häromdagen hade de någon slags fest och två killar och en tjej låg och pratade om Jimi Hendrix. Tjejen visste inte vem han var och killarna var inte sena att lite pappa-aktigt berätta att han är en av världens mest kända artister, lika känd som Michael Jackson. Det är som en klapp på huvudet. Ett skratt i mungipan, nu ska vi göra bort bimbon lite i tv.
- Jamen Michael Jackson känner jag ju till, sa tjejen. Men vilka är Jimis hits då?
Killarna kollar på varandra, osäkert. Hoppas att den andra ska säga nåt.
- Ehh, jag och namn alltså, säger den ena. Den andra nickar energiskt, mm, han är visst inte heller bra på namn.
- Nej men sjung lite på nån av dem då? säger tjejen.
Killarna kollar ner i knät, harklar sig lite. Det är tyst lite för länge.
- Asså det är inte såna man kan nynna direkt, hehe, säger den ena.
- Ahh nä precis! håller den andre glatt med.

Nu tycker jag att du ska köpa en julklapp till dig själv. Klick!









Inga kommentarer: