lördag 21 november 2009

Låt Idol-deltagarna jäsa.

Fan vad jag älskar att sitta och skriksjunga! Det låter förjävligt egentligen, men i min skalle är jag rena Idol-deltagaren. Eller öh, det säger ju inte så jättemycket egentligen, fan vilken beige skara deltagare. Nu blir ni väl sura, för alla har sina favoriter och ÅH Calle är ju så söt (är han? eller är han en naken knarkare?! Kolla här, och här, NOT SAFE FOR WORK!) och Erik är ju så duktig (hur många powerballader orkar svenska folket höra?) och Mariette är ju så lesbisk (det är bara en fas!) och Tove är ju så ung (vilken bedrift). Nej men ärligt tycker jag att Tove är lite charmig, men i övrigt har en surdeg mer utstrålning än det där gänget. Karaoke karaoke karaoke. Skippa sången och musiken och liksom.. Låt dem jäsa ikapp med olika degar istället! Det skulle vara rätt sköj.

Sen tycker jag Idol är så sorgligt också. Amanda Jenssen och Darin, tvåorna, åker för fort i lyxiga bilar och snortar koks från geisha-magar i L.A och ligger med Kleerup, medans Marie Picasso springer runt i kycklingkostym i TV6. Så jävla beklämmande. ÅH! Jag kom precis på ett läskigt sammanträffande. Marie Picasso är från Västerås - det är jag också. Daniel Lindström bor bara ett kvarter ifrån mig här i Solna (brukar se honom när jag ska till Ica). Och dem går det skitdåligt för, fast de vann Idol. Är det min boendeenergi som på något sätt förstör för dem?

Det måste vara det. Och fullmånen. Och det faktum att de är lika underhållande som kompostjord.

NU sitter jag och väntar på min ständiga modell Hanna (a k a ZiloQ). Så kanske kommer lite nya foton upp här imörrn!

Mycket auktioner som snart går ut, bl a den här snygga klänningen! Klickbara bilder. In här för å bjussa: KLICK!




Puss hej!

2 kommentarer:

Ullis sa...

ja asså.. jag har tittat nästan 5 minuter i streck på idol.. nu.. och alltså.. förutom att alla är totalt tondöva!? den där vafan hon nu är.. det var nån slags asiat.. som låg en halvton under, i HELA LÅTARNA.. och juryn tyckte att hon var en stjärna.. ja jo.. "tillfixbar" säger jag.. bara att peta upp allt till rätt tonhöjd! nä, jag tyckte nästan folk kunde sjunga någongång även om jag aldrig följt idol just.. vi tittade väl en del? men nu!! nu!! de är ju helt tondöva!! och nakna!!

Vintagesmulor sa...

Ja, jag vet! Det är nog mest irriterande. När de sjunger falskt eller i fel tonart och ingen ens påpekar det. Utan det är bara: "du är en stjärna!" hit och "GRYMT BRA!" dit.

Men men.. det är väl inte helt viktigt att kunna sjunga för att bli artist idag.