tisdag 15 december 2009

Att lyxa till det lite.

Jag tycker det är lite läskigt med lyx. Alltså, om jag badar med en schweindyr tvål från nåt ställe där jag egentligen inte har råd att köpa en påse ens, då är allt jag kan tänka på: vad kostar det här och vad skulle jag kunna gjort för det istället? Varje lödder, varje liten tvålflaga. Det är pengar som rinner ut i avloppet! Och så är det meningen att man ska relaxa och njuuuuta. Vem kan det när man typ spolat ner en veckohandlingsbudget i avloppet? Jag blir fiolsträngsspänd istället.

Eller när man är ute och äter på restaurang. Då vill jag inte bara ha "god mat", för vad fan är det? Min sambo kan göra jättegod mat till båda oss inkl en massa matlådor för typ 50 spänn. 50 spänn får man inte ens ett glas vatten för på såna där ställen med stärkta vita dukar och lika stärkta vita servitörer. Jag blir stressad om jag bara får god mat. Jag vill ha något jag verkligen inte kan göra hemma, typ.. ja jag vet inte. En gåsformad quornfilé. Med supertunna spaghettiflätor. Ett matkonstverk i 3D. Annars kan jag inte tänka på annat än att: "det här skulle kosta mig 7:- om jag gjorde det hemma...". Sen bidrar det nog att jag är veggopeggo och alla fisförnäma restauranger tycker då att det räcker med lite överkokt pasta och en burk krossade tomater.

Vill återigen påminna om att bli ett fan till VintageSmulor på Facebook. Så du håller dig uppdaterad om allt nytt! Senare kommer tävlingar och annat mumsigt.

Smålandskassen har tagit över Sverige. Och jag råkar ha en ute på Tradera just nu! En väldigt fin, en, dessutom. In och kika på den och massa annat gott, här -> www.vintagesmulor.se



Inga kommentarer: