söndag 13 december 2009

Danska räknerebusar - och nu finns vi på Facebook!

Danskar, alltså.. I love you guys, men hur fan räknar ni? Jag VET att det är världens äldsta spaning, men jag kan bara inte förstå att det inte blir mer uppmärksammat än det är. Varför skrivs inte böcker om, varför pryds inte varje löpseled med, varför ordnas inte demonstrationer mot deras pårökta räknesätt? Varför dela upp allt i hur många tjog det är? Varför inte bara säga EXAKT hur mycket det är?

Jag gillar rebusar och gåtor as much as the next guy, men när inte när jag vill veta hur mycket en tröja kostar. Då vill jag ha en siffra, inte ett räknetal. Näe, sjukt är vad det är. Och moraliskt förkastligt.

Och åh, justja! En nyhet. Jag vet inte vad poängen är riktigt än.. Men jag kommer i alla fall ha lite tävlingar där sen och sådär! Sånt är ju alltid kul! Så bli medlem i VintageSmulor's Facebook-grupp. Jag kissar ner mig av lycka över varje ny medlem. Så gör min dag och bli medlem där! Tipsa gärna dina kompisar också, om du har någon som gillar vintage-grejer.


Massa nytt på Tradera, in å kika! KLICK!







Hej svejs!

1 kommentar:

ulla britt sa...

Hej! Fick du Adidas-väskan såld? Annars har du en intresserad...:)
Min mail; adolfsson.rebecca@gmail.com (om den inte är såld alltså:)tack på förhand