fredag 11 december 2009

Men jag vill ju bara förändra världen.

Det låter lite desillusionerat. Som Winona Ryder i Vänner.

Rachel: - Oh, you're in real estate?
W: - No, that's an old card. I wanted to get out of that and really help people. Make a difference.
R: - Wow.. So what do you do now?
W: - I'm a party planner.

Lite så känns det om man ska säga att man handlar med begagnade kläder för att förändra världen. Men nu skiter jag faktiskt i hur det låter! Hur ska man kunna bli nåt annat än sprängfärdig av mallighet när man får ett sånt här mail efter skickad vara?

Frida!

Du skrev att man inte skulle ångra sig om man köpte denna blus.
Du hade såååååååå rätt detta är mitt bästa köp någonsin.

Tack Tack Tack..........

Sara

Det gjorde min dag, kan jag säga. Och det känns som att jag förändrat något. Satt någon slags boll i rullning. Skickat ut positiv energi i universum. Som kaninförökar sig.

Om jag ska vara helt brutalt ärlig är det så här det ligger till. Min ambition, innerst innerst inne, är att förändra världen. Ha! Jag ville skriva att "man" vill "nog" förändra världen, men näe fyfan, bort med alla blygsamt tjejiga omskrivningar. JAG VILL GÖRA SKILLNAD. Jag vill ändra världen en liten bit i taget. Ett skramligt 80-talsörhänge i taget. Och jag tänker inte göra det själv, nevah. Ni ska ju hjälpa till, ni ska ju GÖRA det. Så in och bidra, in och sparka bollen en bit på väg. Köp en julklapp till dig själv eller nån annan. Klick!



Inga kommentarer: