lördag 12 december 2009

Får jag pensionärsrabatt?

Jaaa Erik vann! Eller var det Calle? Jag är rätt jäkla ointresserad måste jag säga. Putmagen vann inte i alla fall, sen kommer jag inte ihåg vad han heter.

Igår var jag och Rulle så mycket pensionärer att om min farmor sett oss hade hon pekat finger och skrattat. Sen tagit upp höger pekfinger och tumme till pannan, LOSERS! Vi började med att vara "lite krassliga". Bara det hade ju räckt. Men näe, sedan fortsatte det med att jag diskade vår lilla disk. Att ha en liten disk känns som typiskt gamlingsbeteende, de låter det aldrig bli ett stort berg av tallrikar och glas och koppar och bestick med mögeltäcke i alla regnbågens färger. Som man sedan kröner med en såsintorkad kastrull och snabbt backar bakåt, av rädsla för att hela skiten ska falla. Ett Mount Everest, för stort att bestiga. Så därför sitter man där och dricker kaffe ur äggkoppar, äter mat med foundue-gafflar, slurpar flingor ut en freesbee som låg och skräpade på golvet. SÅ gör unga människor, lite härligt bohem-slarvigt. Inte fan står de och diskar två koppar. Men okej, så gjorde jag i alla fall. Medans Racke tvättade. Jag blev väldigt glad över att tvättstugan var ledig en fredagkväll, kan man tänka sig! Det är ju då man verkligen HAR TID att tvätta. Hrrm. Sen åt vi soppa. Jag sa:
- Mmm vad gott det var med soppa!

:/

Sen kollade vi på På spåret. Jag drack 1 cider. R drack 1 öl. Vi skrattade gott åt Fredrik Lindströms fnösketorra lustigheter. Några grannar skulle ha fest och hade satt upp en lapp om det i hissen. Jag hörde några ute på en balkong som snackade och jag sa:
- Nu har de visst börjat partaja!

Ordagrant sa jag så! Torrt konstaterande. Fler pensionärssaker jag gör:
  • Jag följer Plus. Jag missar det alltid på tv så jag brukar se det på svtplay. Jag gömmer spelarfönstret bakom nåt annat fönster så att Rulle inte ska se vad jag gör. Första gången han såg det här beteendet blev han väldigt chockad och sneglade skeptiskt på mig i flera dagar. Han har kommit på mig några fler gånger men jag kan inte sluta!
  • Jag har varit inne på PRO's "Sveriges billigaste matkasse" för att se var det är billigast att handla mat.
  • Jag gillar mandelkubb.

Moving on. Jag la upp lite nytt på Tradera igår, bl a den här hjärtinfarktsfina skolväskan (new old stock, oanvänd från 60-talet), och den grymma tyllkjolen ni ser här under. Många auktioner går ut idag, så passa på att ropa hem nåt fint till jul eller nyår. In å kika! KLICK!






2 kommentarer:

catcall sa...

Jag älskar dig. du är så underbar!

Vintagesmulor sa...

Nämen! Tack söta du! <3