måndag 10 januari 2011

Bokstavera mera.

Nej, jag har inte dött efter helgerna-döden. Tvärtom faktiskt! Jag har varit och hälsat på la familia och la.. vänner i Västerås. På vägen dit ville jag skicka din mamma-sms till SJ. De försenade tåget med 5-10 minuter åt gången. I 1,5 timme. Trodde jag skulle få spel. När den typ 18 förseningen annonserades ville jag skrika könsord och svordomar av hela mitt hjärta. Men precis bredvid mig satt en liten, rödhårig flicka och stirrade med stora ögon på mig. Jag höll på att explodera och hatet mot SJ MÅSTE komma ut, men jag ville ju inte skrämma barnen liksom. Kom på en smart lösning. Bokstavera mera! Jag väste genom stängda käkar till Rulle:
- Jag blir G-A-L-E-N av de här J-Ä-V-L-A Ä-C-K-L-I-G-A H-O-R-U-G-N... H-O-R-U-N-G-N-A... VAFAN!!!

Det är facking svårt att bokstavera när man är jättearg. Kanske kan vara en ny gren i spelling bee's. Angry spelling bee. Kan bli roliga efterspel också när de glasögonprydda barnen börjar trasha inredningen.

Väl i Västerås spelade vi sällskapsspel, hade lite sen julklappsutdelning, gick på prisutdelning (plastsyrran vann Årets nykomling i sin friidrottsklubb), hälsade på min farmor, hälsade på ett par barndomskamrater till mig, hälsade på på mitt gamla jobb och bara hängde i största allmänhet. Var helt underbart. Och nu är det tillbaka till arbetet som gäller. Känner mig så peppad att jag skulle kunna skriva en peppbok! Julledigheta dig till välmående!. Och så en leende jag på framsidan. Armarna i kors över bröstet. Fullständigt trovärdig och avundsvärd i mitt mysiga välmående.


Har ingen bild på något som relaterar till vad jag gjort på sistone, så här kommer en bild på en t-shirt jag fått från Rapparn. Det är två pandor som sitter i en robot. Tjoho!


5 kommentarer:

Anna sa...

JÄH! Äntligen tydlig direktlänk till webshopen! Bra där.

Vintagesmulor sa...

Tack! :D Nu har du ingen ursäkt till att inte gå in vaaarje dag.

Anna sa...

Jaa, men samtidigt är jag rädd för att riskera uttorkning av för mycket dreglande!

Vintagesmulor sa...

Tur att det finns många varor av textil att köpa hos mig då, som du kan torka upp drägglet med!

Liten sa...

Inte bara en, men flera gånger har du lyckats ta dig ifrån "arbetsplatsen".
Du är officiellt min nya idol ;)