torsdag 13 januari 2011

Jag har precis min smak.

Googlade efter en grej, har fått lite dille på att ha rosetter i håret (aaa, 1,5 år efter alla andra, jag är lite efter i min smak, det får man vara när man gillar vintage). Så jag googlade hårkam rosett.

Första fem träffarna: vintagesmulor.se. Jag har visst precis min smak.



En kompis och jag diskuterade häromdagen och hon sa att hon ibland kan gå tillbaka och läsa gamla grejer hon skrivit (på forum eller i chattar eller vad det kan vara) och gapskratta åt hur rolig hon är. Jag erkände att det är precis samma sak här. Skamset.
- Jag kan inte hjälpa det, sa hon, jag har ju PRECIS min humor!

Och det är ju samma här! Jag har exakt min humor. Det kombinerat med extremt kasst minne gör det underbart att läsa gamla loggar, kom ihåg-listor och blogginlägg.

Tydligen har jag nu också exakt min smak. Det är som om jag är tvillingsjäl med mig själv.

6 kommentarer:

Angeliqa sa...

Vad roligt att du fick upp dig själv :)
Jag känner igen mig, jag har också min egen humor. Ibland får jag inte ens fram det jag vill säga (lustigheter) för att jag tycker jag själv är så rolig.

Marina sa...

Haha, även du Fridus. Nu får du allt sluta hacka på mig för att jag skrattar åt mina egna skämt. :)

Vintagesmulor sa...

@Angeliqa: Ja, DET är jobbigt, när man skrattar så hårt åt nåt skojigt man tänkt ut att man inte ens får fram det. Och får man fram det får man sällan önskad reaktion. Pärlor för svin.

@Marina: Njaeee, jag tycker fortfarande att det är ett dåligt beteende. Jag kan inte stödja det. Men jag kan inte suta göra det själv. Det är komplicerat det här!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

hehe, toppen!
Du - enkel rolig grej -
ska du inte testa det där blog2print och göra en bok av din blogg? Enklare för dig som inte har mänggggder av foton i varje inlägg. Bilderna och texten bara ploppar in och layoutas. Så kan du ligga och läsa din blogg old school på nätterna eller sälja boken.

Vintagesmulor sa...

Tack för förslaget afiori! Är väldigt sugen på att ha bloggen i bokform. Funderar på att förnedra mig lite inför bokförlagen först, men när jag fått 13 nejtack-brev kanske jag testar det där blog2print!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

aha, förnedra på! Tänkte mest att det går snabbt och lätt att göra det själv i stället och man slipper någon som lägger sig i.