onsdag 19 januari 2011

Photoshoot: lägenhet

Jag och ett gäng gjorde en plåtning för ett tag sen. Inspirationen var American apparels reklamfoton. En slags osexig, hemmakänsla fast med en hel del hud. Jag och fotografen planerade ganska länge innan, han gjorde t o m en slags profil över vem vår karaktär var. Bilderna blev precis som jag tänkt mig, eller ja, bättre faktiskt!

Fotograf: Peter Bengtsson Knochenhauer
Stylist: Frida / Vintagesmulor
Modell: Hanna Svea
MUA: Karin Törnqvist

Klicka på bilderna för större storlek:

Puss!

7 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Himla fina! Det är kul när det blir bättre än man tänkt sig!

lovisa/polichinelle sa...

som alltid: kanon! jag är nyfiken på hur sådana här team sätts samman, vill du berätta eller är det en företagshemlighet?

Vintagesmulor sa...

Tack Amanda! :)

Och tack Lovisa. Nej det är ingen hemlighet alls. För mig är det dels via kontakter och dels via modellbilder.se. Där finns många MUA, modeller, fotografer och stylister samlade. Och alla behöver portfoliobilder. Perfekt om man behöver bygga upp sin portfolio eller bara vill vara lite kreativ!

Lisa sa...

Snyyyggt.

Vintagesmulor sa...

Thänks Lisa!

Cornelia och bitterheterna sa...

IIIH! Så nedrans jädrans häftigt! Du är min idol! Jag vet att jag är lite slampig när det kommer till att yttra sådana meningar, men du är verkligen my one and special!

Vintagesmulor sa...

Åh, tack så jättemycket Cornelia! :)