måndag 3 januari 2011

Scener ur ett samboskap pt9.

Vår fjärrkontroll har varit försvunnen i över en vecka. Det har resulterat i att vi inte använt tv:n. Bra för elräkningen kanske, men rätt tråkigt när man vill zappa runt innan man ska sova.

Vi förvarar den alltid i bordet (bordet består typ av två ihopsatta skivor med ett utrymme mellan där man kan lägga grejer) men där var den inte. Vi har grävt runt under soffan, vi har vispat med armarna i dammet under tv:n, vi har rotat och rotat och suckat och suckat. Utan resultat. Nu har vi kommit till punkten då vi gett upp. Fjärrkontrollen har tydligen flyttat. Trist.

Idag stod jag och grejade med nåt när jag hör R säga: nejmen! Jag vänder mig om och ser honom hålla i nånting svart, plastigt - fjärrkontrollen! Hade nästan glömt hur den såg ut, min vän.
F: - Oj! Var hittade du den?
R: - Den låg ju här i bordet, där den alltid ligger.
F: - Jag trodde du hade kollat i bordet!
R: - Jag trodde DU hade kollat i bordet!


Så dumt. Det är som att hävda att alla gafflar har stulits och springa till polisstationen utan att ens glänta på besticklådan.

4 kommentarer:

Anna sa...

Haha, åh, så dåligt! Det där händer mig ibland, det är bara det att jag inte letat tillräckligt noga första gången. Sen letar man ihjäl sig till det staduim då man är superstressad och grinfärdig. Och så kollar man på grejens rätta ställe... och så ligger den ju där!

amanda löwenberg sa...

Haha älskar de här inläggen! Så himla kul!

Sv: Åh tack så mycket!

Klippböcker är ju alltid fint och det är som du säger, man kommer på det i efterhand!

PS. Jag har svarat på ditt mail!

Cornelia och bitterheterna sa...

Hahaha! Jag älskar att få ta del av ert samboskap.

p.s Har smygreklamat en hel del för shoppen nu. Ehe.

Vintagesmulor sa...

Anna: Ja och så skäms man. Eller skyller på nån annan. Vi körde på båda!

Amanda: Roligt, tack! :D

Cornelia: Jag älskar att ni vill ta del av det. Tack för den inte så smygiga smygreklamen, hoppas du blev nöjd med glajor och örhängen. :)