lördag 16 juli 2011

Rösta på min loppisdröm!

Jag har chansen att vinna ett Drömstipendie på 25.000:- och för det vill jag (förstås) åka till en gigantisk loppis i USA! Men jag behöver era röster. Rösta gör du enkelt genom att klicka "Rösta" på den här sidan. Du får även väldigt gärna klicka på Like så att länken delas på Facebook, tipsa dina vänner eller dela på Twitter. Blir så glad för varje röst och vill verkligen, verkligen vinna.

Här är min motivering:
Du vet den där unkna lukten som finns i källare, på vindar och på loppisar? Lite gammalt, lite instängt, lite dammigt. Den som kanske får dig att vända i dörren och rynka på näsan. För mig är den som den renaste bergsluft för en sån där hurtbulle med Haglöfs-ryggsäck. Det är lukten av prickiga vintageklänningar från 50-talet, pastellfärgade handskar från 60-talet och orangebruna overaller från 70-talet. Visst, ofta gömt bland mängder av "Jag överlevde Bennys svensexa -97"-t-shirts och urtvättade kjolar från de stora kedjorna. Men jag har inget emot att gräva, sortera och leta. Nej, jag älskar det faktiskt. Varje gång jag reser är jag på loppisjakt. Jag, som annars är rätt bekväm, har inget emot att gå i avgaser flera mil i industriområden om det finns någon affär där som jag kan få leta runt i. Jag är som loppishulken - får oanade krafter när det vankas fynd.

Men jag börjar kunna Sveriges loppisscen. Jag skulle vilja se något helt annat. Andra märken, andra upplägg, annat utbud. Jag drömmer om att få åka till Rose Bowl Flea Market i Kalifornien. En av världens största och mest kända loppisar, med runt 20.000 besökare varje gång de har öppet (en gång i månaden). Det riktigt känns i hjärtat hur alla besökare är där och stjäl mina fina fynd gång efter gång och det finns ingenting jag kan göra för att försvara min fyndheder. Ge mig chansen att åka dit och bevisa mig! Att få andas den renaste bergsluften (för en loppisfyndare alltså: källarstank med luftkonditionering). Rösta på mig! Kanske hittar jag nåt knasigt fint åt dig i staterna.

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Hejaheja! Välskriven motivering. Jag ska rösta nu.

camilla sa...

jag har röstat, heja dig!

Vintagesmulor sa...

Tack så jättemycket alla som har röstat! Det värmer i hjärtat. <3